Alfa Romeo deține o formulă magică prin care a reușit, ani la rând, să transmită mesajul său către lume într-un mod aparte. Combinând puterea seducției cu frumusețea frapantă a modelelor sale, producătorul italian a sensibilizat milioane de suflete stârnind pasiuni peste pasiuni. Dar parcă nimic din ceea ce am văzut până astăzi nu se asemuie magicului 8C Competizione. Ca și design, Alfa Romeo s-a întrecut pe sine, oferind o lecție de măiestrie. Impunătoare ca prezență, 8C Competizione este la fel de spectaculoasă și la capitolul propulsie, unde motorul supraalimentat V8 de 4200 cmc dezvoltă 400 CP la 7000 de rpm. Acești indicatori ar fi imposibil de obținut dacă motorul configurat cu o deschidere între cilindri de 90 de grade nu ar fi fost supraalimetat cu un compresor volumetric. Puternicul motor este cuplat de o cutie posterioară manuală în 6 trepte, care trimite automobilul până la viteza maximă de 300 kmh. Pentru a atinge pragul celor 100 km/h sunt necesare 4 secunde și jumatate. Fascinația propulsorului nu constă în timpii de demaraj sau viteza de top afișată pe bord, ci de răspunsul acestuia la regimuri joase de turație și menținerea unui cuplu constant la variațiile de viteză. Ținuta de stradă este garantată de sistemul de suspensii active și de dispozitivele de gestionare electronică a tracțiunii. În premieră, tracțiunea se realizeză pe puntea spate, pentru ca răspunsul la imesa forță a motorului să se traducă mai repede și eficient pe șosea. Sistemul de frânare este la fel de performant, în ton cu cerințele unei sportive. Alfa Romeo a optat pentru discuri ventilate de 380 mm pentru partea axa față și 330 mm pentru axa spate. Etrierele și plăcuțele de frâne nu au o sarcină foarte dificilă, deoarece ele au de oprit în timp util o mașină ce cântărește 1,5 tone. Un ajutor real la frânare vine și de la pneurile de 245/40 /20, fabricate special pentru Alfa Romeo. Desenul asimetric și compoziția lor facilitează creșterea aderenței și scăderea spațiului de frânare.