Alfa Romeo își delectează fanii cu câteva producții care prin aspect, ținută și rezonanță sonoră nu doar că impresionează ci și creează o senzație de beatitudine. Pentru 159 aceste ingrediente sunt cât se poate de normale, ținând cont de setarea sportive ale mașinii și ambianța premium. Modelul s-a schimbat puțin în ultimul an, dar suficient cât să îți lase impresia că este mai rafinat și dinamic.
Vorbim de versiunea cosmetizată 159 care, ca orice produs Alfa Romeo, încearcă să fie egalul rivalilor germani.
Retușurile aplicate modelului sunt subtile și puține la partea estetică, probabil din cauza faptului că designerii au considerat că sunt prea puține de modificat la exterior. A fost vizată în special secțiunea frontală, care și-a păstrat grila în forma literei V și blocurile optice față „cilindrice” – un element unic în lumea auto.
Interiorul este, în mare, același ca și până acum, în schimb, la partea tehnică regăsim cea mai importantă noutate, motorul turbo de 1,8 litri pe injecție directă ce furnizează 200 CV notat cu indicativul TBi. Acesta completează deja o paletă de propulsoare extrem de generoasă, care include șase motorizări, două diesel și patru pe benzină. Noul agregat pe benzină este legat la o transmisie manuală cu șase rapoarte iar opțional clientul poate alege o cutie automată Q-Tronic tot cu șase trepte de viteză.
Tracțiunea se realizează pe puntea față iar momentele de cuplu sunt gestionate electronic prin intermediul unui diferențial autoblocant denumit Q2. Sistemul se bazează pe un diferențial Torsen, care împarte cuplul între cele două roți în funcție de condițiile de drum.