Alfa prezintă noul star Mi.To



Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008

Alfa Romeo anunță nașterea unui campion. Așteptat de o lume întreagă, îndelung comentat și portretizat în nenumărate rânduri, mașina de oraș a brandului premium își face în sfârșit apariția. Numele său este Mi.To, un acronim care ascunde identitatea a două orașe importante din industria auto italiană, Milano, locul unde s-a născut Alfa Romeo și Torino, locația unde vor fi asamblate viitoarele modele.
Din păcate estetica noului model mini nu impresionează cu nimic, Mi.To fiind o copie la scară mai mică a simpaticului 8C Competizione. Cel puțin partea din spate, blocurile optice, liniile din dreptul lunetei și profilul captivant pot fi oricând confundate cu cea a coupe. La partea frontală spoilerul cu prizele de aer generoase, farurile, grila motor ne trimit din nou cu gândul la sportivul 8C. Putem spune că cei care și-au dorit să mânuiască o versiune 8C și nu au putut, acum ocazia să o facă. Interiorul este foarte bine lucrat, elementele de natură sportivă fiind bine puse în valoarea la fel ca și calitatea finisajelor.
Mi.To este construit pe platforma modelului Fiat Punto, de la care a împrumutat și motorizările. Aici se va putea opta pentru una din cele patru versiuni de motorizare turbo, diesel și benzină, cu valori cuprinse între 90 și 155 de cai putere. Vârful gamei va fi versiunea de performanță GTA, ce va utiliza un motor turbo de 1,8 litri de 230 de cai putere.
Micul automobil de oraș nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovație. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune a principalilor factori de acțiune asupra ținutei de drum, agilității performanțelor și manevrabilității. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcția, frânele, suspensiile și transmisia oferind șoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcții: Dynamic – pentru condus sportiv, Normal – pentru trafic urban și All-Wheater – pentru a circula în siguranță când aderență este precară.
Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon și sistem de frânare performant cu etriere dotate cu 4 pistonașe. Alfa Romeo introduce și un nou sistem de suspensii, ce asigură un plus de sportivitate, siguranță și confort. Noul Mi.To se înscrie în segmentul compactelor de clasă B, dimensiunile sale, 4,06 metri lungime, 1,44 metri înălțime și 1,72 metri lățime, apropiindu-l de Fiat Grande Punto, Renault Clio și Peugeot 207. Însă adevărații săi inamici vor fi Mini Cooper și viitorul Audi A1.
Noul automobil este ceva mai mic decât un model 147 și va fi disponibil din septembrie 2008, numai în versiunea de caroserie cu trei uși.
Alfa Romeo va da startul vânzărilor în iulie, la o lună după începerea producției la una din uzinele Fiat din Torino. Prețul estimativ al noului Alfa Romeo Mi.To va fi de 16.000 de euro.
La startul vanzarilor vor fi disponibile patru motorizari: 1,4 litri cu 95 CP in forma aspirata, 120/150 de cai cu turbina. La acestea se adauga un diesel de 1.600 cmc. Mai tarziu va sosi si varful de gama, ce va fi animat de un motor de 1,8 litri, tot turbo, ce va fi impins pana la 230 CP.


Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008
Alfa Romeo Mi.To 2008