Demersuri

Alexandru Băișanu a obținut înființarea unei comisii de control a activității Tarom



Președintele ALDE Suceava, deputatul Alexandru Băișanu
Președintele ALDE Suceava, deputatul Alexandru Băișanu

Deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băișanu, vicepreședinte al comisiei de transporturi din Camera Deputaților, a obținut înființarea unei comisii de control a activității companiei Tarom. Solicitarea pentru înființarea acestei comisii, formulată de Alexandru Băișanu, a fost aprobată în ședința de marți a Comisiei de Transporturi. Alexandru Băișanu a declarat că a făcut această solicitare după ce a observat că an de an, compania Tarom se află la un pas „de a intra în prăpastie”. „Am observat că an de an câștigurile se micșorează, cheltuielile cresc. Am observat că o serie de avioane, cel puțin două, au fost vândute la un moment dat la niște prețuri care ridică o serie de semne de întrebare și cred că trebuie elucidate. Am observat că am pierdut linii pe care le aveam anterior și acum nu le mai avem, dar și că avem foarte mulți angajați la un număr foarte mic de aeronave, și asta îngreunează desfășurarea activității Tarom, făcând o comparație cu alte companii aeriene, private, la care numărul dintre angajați și aeronave este unul flexibil și care poate fi suportat”, a precizat deputatul ALDE de Suceava. Alexandru Băișanu consideră că la Tarom sunt mai multe aspecte care trebuie controlate, încă din anul 2007. El a arătat că din 2007 și până în prezent Tarom nu a mai avut profit, ceea ce înseamnă că această companie funcționează pe banii contribuabililor. „Banii ajung din altă parte la Tarom. Cred că lucrul acesta trebuie să ia sfârșit. Trebuie să aducem Tarom pe profit, să dăm compania pe mâna unor oameni care știu cu adevărat să gestioneze o astfel de activitate în România. Și asta pentru ca Tarom să devină o companie competitivă la nivel mondial”, a precizat deputatul sucevean. Alexandru Băișanu consideră că această comisie de anchetă ar trebui să îi audieze pe toți cei care au ocupat funcția de ministru al Transporturilor, precum și pe cei care au condus direcțiile de personal, de strategii și de dezvoltare ale companiei. Băișanu a fost întrebat dacă și schimbările prea dese ale managerilor au dus compania în această situație, el precizând că este evident că orice fluctuație a directorilor afectează o activitate a unei companii. „Este evident că nu e bine. Dar nu cred că asta ar fi cauza esențială a dezastrului pe care îl regăsim în momentul de față în compania Tarom. Cred că sunt multe altele, mult mai profunde, care țin de un management defectuos și de niște interese. Acum trebuie să vedem ale cui interese au dus la această stare dezastruoasă a Tarom”, a încheiat Alexandru Băișanu.



Recomandări

Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională

Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională
Un teren plin de bălării și clădiri în paragină, obiectul unei sesizări a președintelui României la Curtea Constituțională

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR

Traseul șoselei de centură va avea o lungime de aproximativ 8,3 km și va traversa atât municipiul Fălticeni, cât și comunele Fântâna Mare, Baia și Rădășeni
Traseul șoselei de centură va avea o lungime de aproximativ 8,3 km și va traversa atât municipiul Fălticeni, cât și comunele Fântâna Mare, Baia și Rădășeni

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR
Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR