„Alegeri anticipate” a fost revendicarea cea mai mediatizată în online în timpul protestelor de stradă începute în urmă cu două săptămâni, pe următoarele două locuri situându-se „Jos Băsescu” și „Demisia președintelui”, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.
Monitorizarea a fost realizată în perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter și pagini publice de Facebook – în total, circa 57.000 de surse online în limba română. Analiza a luat în calcul mediatizarea a nouă sintagme cheie, legate de proteste, în mediul online:, „Alegeri anticipate”, „Jos Băsescu”, „Demisia președintelui”, „Demisia guvernului”, „Legea sănătății”, „Taxa Auto”, „Mărirea salariilor/creșterea salariilor”, „Salvați Roșia Montana” și „Mărirea pensiilor”/”creșterea pensiilor”.
Potrivit unui comunicat, ierarhia vizibilității este condusă de sintagma „Alegeri anticipate”, care înregistrează peste 25% dintre mențiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 mențiuni din totalul de 13.932).
„Jos Băsescu” și „Demisia Președintelui” dețin câte 22,2%, respectiv 14% din mediatizare, fiind urmate de „Demisia Guvernului” și „Legea Sănătății”- cu 13,6%, respectiv 12,4%. Împreună, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumulează 87.4% din totalul mențiunilor, în timp ce restul se distribuie între celelalte patru sintagme.
Topul sintagmelor mediatizate în online include „Taxa Auto” cu 9,9% și „Mărirea salariilor/creșterea salariilor” cu 1,1%. Spre sfârșitul clasamentului, cu sub 1%, s-au poziționat „Salvați Roșia Montană”- 0,9% și „Mărirea pensiilor”/”creșterea pensiilor” – 0,7%.
Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilității, având o pondere de 85,4% în mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completată de Twitter – 7,7%, bloguri – 6,5% și Facebook – 0,4%.
Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online: presă, dar și social media. Astfel, agențiile de PR și specialiștii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor pe aproape 57.000 de surse.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează.