Alcoolul se vinde bine, în ciuda crizei financiare



Marile companii de băuturi alcoolice au raportat creșteri ale vânzărilor la sfârșitul anului trecut, în ciuda faptului că economia mondială începea să se simtă copleșită de recesiune, informează AFP.
Unul dintre giganții industriei, Pernod Ricard, a anunțat ieri că, în ultimele șase luni, a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 13%, la 4,2 miliarde de euro.
Grupul a indicat că se așteaptă ca, până în iunie, profitul net să crească cu cel puțin 10%, la peste un miliard de euro pentru prima dată.
În ultima jumătate de an, profitul net curent a crescut cu 15%, la 685 milioane de euro, respectând targetul impus de grup.
Joi, un alt gigant al industriei, Diageo, a anunțat că vânzările la produsele alcoolice au fost mari în a doua jumătate a anului trecut, chiar când criza începea să se facă simțită. Astfel, vânzările companiei au crescut cu 18%, iar profitul net, cu 16,6%, în a doua jumătate a anului trecut.