La Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera” a demarat săptămâna trecută proiectul “Ajutor la teme”, proiect prin care se dorește depășirea tiparului clasic al unei biblioteci publice, identificarea și rezolvarea unor probleme ale comunității.
Grupul comunitar vizat este alcătuit din copiii instituționalizați în două Case de Plasament din municipiul Suceava, „Speranța” și „Colț Alb”, copii afectați de lipsa familiei.
Prin acordarea unor meditații periodice, asigurate de profesori voluntari, se urmărește îmbunătățirea situației școlare, reducerea diferențelor de șanse față de colegii proveniți din familii normal constituite, dar și ridicarea gradului de încredere în forțele proprii și stimularea potențialului intelectual.
În urma analizei chestionarelor aplicate unui număr de 45 de copii, cu vârste cuprinse între 7 și 19 ani, s-a constatat dorința lor de a fi ajutați la teme la următoarele materii: matematică, limba engleză, limba română, limba franceză, chimie, fizică, istorie, informatică, geografie și limba latină.
Voluntarii participanți (cadre didactice pensionate sau în activitate la câteva școli sucevene), oameni sufletiști și mărinimoși, vor acorda meditații câte o oră sau două, săptămânal, pe perioada semestrului al II-lea al anului școlar în curs, în sălile de studiu de la Casa de Plasament „Speranța” și la Biblioteca Bucovinei „I. G. Sbiera”.
În acest sens, s-au încheiat acorduri de parteneriat cu instituțiile școlare menționate și cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava.
Monitorizarea proiectului se va face săptămânal de către coordonatoarea proiectului, Nicoleta Tipa, împreună cu șeful Complexului Protecție de Tip Rezidențial Suceava, Lucia Ștefan.
Proiectul se va încheia cu o activitate în cadrul căreia copiii care au înregistrat cel mai mare progres la școală, răsplătind astfel eforturile profesorilor voluntari și ale organizatorilor, vor fi premiați.
Proiect în derulare
“Ajutor la teme”, pentru copiii instituționalizați
