AIF: Accidentul feroviar de sâmbătă, cauzat de lipsa investițiilor



Asociația Industriei Feroviare apreciază, într-o scrisoare deschisă trimisă, ieri, ministrului Transporturilor, Ludovid Orban, că accidentul de la Valea Călugărească putea fi evitat dacă se făceau investiții reale în infrastructură și în sistemele de siguranță în trafic.
„Gravitatea celor întâmplate la Valea Călugărească este intensificată și de faptul că accidentul a avut loc pe o porțiune care aparține Coridorului European IX, care tranzitează țara noastră. Pe întregul parcurs al acestui important Coridor feroviar nu există nici un kilometru de cale ferată reabilitat, investiția pentru acest tronson fiind exagerat de mult amânată, deși proiectele și studiile de fezabilitate trebuiau începute încă de acum câțiva ani”, susțin reprezentanții AIFR în scrisoarea trimisă ministrului Orban.
În opinia AIFR, accidentul feroviar de la Valea Călugărească este „extrem de grav”, apreciind că Europa mizează pe căi ferate de mare viteză, iar România, pe aceste coridoare care o leagă de continent, nu poate miza nici măcar pe viteze convențioanle de 160 până la 200 kilometri pe oră”.
Ancheta în cazul accidentului feroviar de la Valea Călugărească va dura câteva luni, fiind avută în vedere săvârșirea a patru infracțiuni și fiind luate în calcul mai multe posibile cauze ale producerii evenimentului, a anunțat, ieri, procurorul de caz Aurelian Mihăilă de la Curtea de Apel Ploiești.