Agricultorii vor plăti impozitele la primăria de care aparțin, în cadrul unui departament de specialitate, dacă în localitate nu există o unitate a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât contribuabilii să nu se deplaseze pe distanțe mari.
Decizia a fost luată prin ordonanță aprobată de Guvern în ședința de marți.
„Această posibilitate vizează situația în care în localitate nu există o unitate teritorială a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și are ca scop diminuarea cheltuielilor de conformare pe care trebuie să le suporte contribuabilul pentru a-și îndeplini obligațiile de plată. Se evită, astfel, deplasarea contribuabililor în cauză pe distanțe foarte mari până la unitățile administrațiilor finanțelor publice la care sunt înregistrați ca plătitori de impozit și contribuții aferente veniturilor din activități agricole”, se arată în nota de fundamentare.
Sumele încasate de la contribuabilii persoane fizice care desfășoară activități agricole vor fi depuse de către departamentul de specialitate din cadrul primăriilor, în cel mult două zile lucrătoare, în conturi separate pentru bugetul de stat, respectiv cel de asigurări sociale.
Codul de procedură fiscală stabilește că administrarea impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat este de competența ANAF. Această regulă se aplică și în ceea ce privește administrarea impozitului și contribuțiile aferente veniturilor din activități agricole.