Posterele de promovare a filmului de acțiune „Wanted”, cu Angelina Jolie, au fost criticate de autoritățile de monitorizare a standardelor din publicitate din Marea Britanie pe motiv că prezintă armele într-o manieră mult prea atrăgătoare, informează BBC News Online.
The Advertising Standards Authority (ASA) s-a sesizat în legătură cu posterele de promovare a filmului „Wanted”, care o are în distribuție pe Angelina Jolie, în rolul unui asasin plătit, fiind de părere că imaginile nu sunt potrivite expunerii în fața copiilor. ASA susține că alăturarea imaginii unei prezențe seducătoare și a unor arme ar putea „sexualiza violența”, făcând-o să pară atractivă pentru cei mici.
ASA a primit 17 plângeri în legătură cu afișele, șapte dintre ele fiind legate de faptul că pot afecta percepția pe care copiii o au despre arme. Unul dintre postere o prezintă pe Angelina Jolie cu o armă în mână, alături de partenerul ei din film, britanicul James McAvoy, care ține în mâini pistoale îndreptate către privitori. În al doilea poster care a suscitat nemulțumirea ASA actrița apare ținând în mână o armă. Pe același poster apare textul „În urmă cu șase săptămâni eram ca tine… apoi am întâlnit-o pe ea… și lumea mea s-a schimbat definitiv”.
În urma reclamațiilor, cele două postere au fost retrase.
Reprezentanții companiei Universal Pictures, care a produs filmul, au declarat că actorii erau prezentați în ipostaze stilizate și au precizat că studiourile nu au fost atenționate în legătură cu nemulțumirile suscitate de materialele de promovare a filmului. Potrivit Universal, scenariul filmului are la bază o carte de benzi desenate, acest lucru fiind reflectat și în modul în care au fost realizate afișele.
Filmul „Wanted”, ce relatează povestea tânărului Wesley (James McAvoy), care se luptă să salveze memoria tatălui său, dar sfârșește lucrând alături de un asasin plătit (Angelina Jolie), a fost lansat în cinematografele din România pe 27 iunie.