O lege din New York ce obligă lanțurile de restaurante de tip fast-food din oraș să afișeze numărul de calorii a produselor pe care le comercializează nu a contribuit la modificarea preferințelor alimentare ale consumatorilor cu venituri mici, potrivit unui studiu publicat în SUA, informează AFP.
Această anchetă, efectuată de cercetătorii de la Universitatea din New York și de la Universitatea Yale, a demonstrat faptul că, dintre cele 1.156 de persoane cu venituri mici participante la cercetare, doar jumătate au remarcat faptul că pe etichetele produselor alimentare este publicat numărul de calorii. De asemenea, doar un sfert dintre cei care au remarcat acest detaliu au ținut cont de informații în momentul în care și-au comandat prânzul.
New York a fost primul mare oraș american care a impus această lege referitoare la publicarea numărului de calorii, dorind să promoveze alimentația sănătoasă și să combată obezitatea, considerată un adevărat flagel național în Statele Unite.
„Am descoperit că 27,7% dintre cei care au văzut etichetele cu numărul de calorii, în New York, au spus că au fost influențați în alegerile lor”, au declarat cercetătorii. „Însă nu am remarcat nici o schimbare în privința numărului de calorii pe care oamenii le-au consumat după punerea în practică a afișajului caloric. Încurajăm efectuarea altor studii despre rolul afișajului caloric și acordarea unei atenții mai mari evaluării și implementării unor măsuri practice împotriva obezității”, au adăugat cercetătorii americani.