La rubrica de mică publicitate a Monitorului de Suceava au apărut de ceva vreme, printre anunțuri de vânzări și cumpărări de imobile, terenuri, angajări, licitații, matrimoniale, etc. și anunțuri despre vânzarea unor afaceri din diferite domenii de activitate.
Oricine e interesat poate să cumpere o firmă de servicii de curățenie, un pub în zona centrală a Sucevei, o afacere de amenajare nunți și evenimente festive, producție mobilier, un atelier auto, o agenție de turism, un mic local fast-food sau, de ce nu, o discotecă în mediul rural.
Am încercat să-i contactăm pe cei care au dat astfel de anunțuri, pentru a afla care este motivul pentru care renunță la afacerile respective. Unii au acceptat să stea de vorbă cu reporterii Monitorului, alții însă s-au dovedit refractari, invocând tot felul de motive.
“Vând pentru că deja am investit într-o afacere în altă țară”
Cătălin Onciu e unul dintre sucevenii care vor să-și vândă afacerea prin intermediul anunțurilor de mică publicitate.
Are de mai mulți ani un atelier de producție mobilier la comandă din pal, în Suceava, și e decis să renunțe la acest business.
Motivul, spune tânărul om de afaceri, nu ar fi criza, ci faptul că vrea să-și încerce norocul într-o altă țară.
“Vând pentru că deja am investit într-o afacere în altă țară. Dacă aș fi găsit oameni competenți să-i las să se ocupe de afacerea de aici, nu cred că vindeam, dar e și greu să te împarți. Cineva trebuie să ia această oportunitate ca pe propria afacere și atunci i-ar merge. Dacă pui un angajat întotdeauna te trezești cu surprize”, explică Cătălin Onciu.
Mărturisește că s-a săturat de birocrația din România, de legislația încâlcită de la noi, de gropi, de mizerie, de tot, și vrea să-și mute “tabăra” într-o altă țară, având deja aleasă destinația următoare: Palma de Mallorca.
Cât despre afacerea cu mobilierul din pal la comandă: „Sunt în general afaceri de familie, se câștigă bine și poți să trăiești decent”.
10.000 de euro, prețul unui fast-food chiar în buricul târgului
Dăm peste un alt anunț: “Vând afacere la cheie, activitate de tip fast food, specific grecesc, vad bun”. Sunăm la numărul de telefon din anunț și aflăm că e chiar în buricul târgului, lângă Autogară.
Proprietarul ne mărturisește că afacerea este pe profit, însă mai multe probleme personale l-au determinat să vândă, cu tot cu aparatura de fast-food, shaorma, frigidere, congelatoare, mobilier, toate într-un spațiu de aproximativ 30 de metri pătrați. Prețul: aproximativ 10.000 de euro.
Cu aceeași sumă vrea să-și vândă afacerea și Bogdan Dăscălescu. Firma sa are sediul în Ițcani, se numește Lemn Design și are și un site pe internet cu același nume.
„Ideea de la care am pornit este de a aduce lemnul în grădinile și amenajările exterioare. Acum este la modă fierul forjat, colaborăm cu firme din domeniu, este o combinație frumoasă și plăcută între fier forjat și lemn. Cei care cumpără afacerea cumpără atât cât am reușit noi să facem noi pentru un brand local, atât și utilajele, dar și clienții pe care deja îi avem și cu care colaborăm. E o afacere mică din care o familie se poate întreține fără probleme”, spune tânărul.
Bogdan Dăscălescu mai spune că vrea să își vândă afacerea întrucât dorește să se mute din oraș, iar banii pe care îi va obține îi va investi în alte proiecte pe care le-a început, pe parte de IT.
„Clienți am avut, dar cei mai mulți vor doar utilajele. Lumea în general nu prea înțelege ce înseamnă a porni o afacere de la zero și faptul că are deja clienți, nu înțelege faptul că fără un număr de telefon, fără un site care deja să aibă o vechime, nu se poate descurca, noi ocupându-ne și cu partea de promovare a site-ului, totul făcând noi în regie proprie. Asta ar însemna o investiție suplimentară de câteva mii de euro ca să ajungă la nivelul la care, zic eu, că suntem acuma”, explică administratorul Lemn Design.
Service auto, la doi kilometri de centrul Sucevei
Dumitru Lăzurcă vinde la pachet o vilă și un service auto la Ipotești.
„Vând atelier auto și vulcanizare, cu casă și 12 ari teren la doi kilometri de centru”, scrie bărbatul în anunțul dat în ziar.
Prețul de pornire, aflăm la fața locului, 150.000 de euro.
Are afacerea din 2003-2004 și spune că a mers destul de bine. „Am avut și câte trei angajați”, mărturisește bărbatul.
Susține că nu prea mai găsește oameni calificați să lucreze într-un service și că îi este foarte greu să facă față singur. „Clienți sunt toată ziua, timp nu prea”, ne face Dumitru Lăzurcă o scurtă prezentare a ofertei sale.
Vila și service-ul auto sunt chiar la marginea drumului, iar imobilul are și 12 ari de teren.
La etaj sunt două apartamente, iar proprietarul completează oferta cu un depozit cu o înălțime de 3,8 metri.
Își vinde toată marfa la un angro din Suceava
În paginile de mică publicitate dăm peste un alt anunț: „Vând ciupercărie Champignon, Vatra Dornei, utilată complet și teren aferent”. Punem mâna pe telefon și formăm numărul din anunț.
Vânzătorul, Adrian Boca, ne explică că este vorba de o seră de 25 de metri lungime, 12 lățime, în care se poate cultiva și iarna, fiind acoperită cu trei straturi de vată minerală.
„Are izolație foarte bună, cu instalație de frig, instalație de cald, cu cameră frigorifică, cu centrală pe lemne, cu apă, cu 550 de metri pătrați de teren, cu birou, cu magazie. Eu am cultivat vreme de doi-trei ani, după care m-am mutat la Iași și am început aici o afacere similară. Și nu pot de la Iași să mă ocup la Vatra Dornei. Vreau să vând la Dorna ca să dezvolt afacerea de la Iași”, ne explică la telefon vânzătorul.
Adrian Boca susține că producea în jur de cinci tone de ciuperci la un ciclu de două luni (o lună incubația, o lună recoltatul), iar marfa o vindea la un depozit angro din Suceava.
„Nu am vrut să caut clienți mici și mulți. O dădeam toată la angro. Dacă te ocupi de ea, e o afacere rentabilă. Dacă o faci în ideea că o să vină clienții să te caute să le dai ciuperci, nu prea. Trebuie să cauți clienți, să păstrezi legături, să ai marfă de calitate”, completează bărbatul, care susține că a dat anunțul de câteva zile și a primit deja mai multe telefoane de la potențiali cumpărători. Prețul: 18:000 de euro.
Discotecă, pub sau agenție de turism
Lista afacerilor scoase la vânzare prin paginile de mică publicitate ale Monitorului cuprinde și alte oferte interesante. De exemplu, în urmă cu câteva săptămâni era scoasă la vânzare o discotecă în Vadul Moldovei, complet utilată, parter plus două etaje și mansardă, cu un apartament de patru camere la roșu, 1800 de metri pătrați, beci, fântână, totul la un preț de pornire de 65.000 de euro.
Un alt sucevean scoate la vânzare un pub cu terasă, în total 120 de locuri și „vad excelent”, susține în anunțul respectiv vânzătorul, precizând că acceptă și variante.
Și afaceri în domeniul turismului se intermediază prin anunțurile de mică publicitate. De exemplu, o suceveancă își vinde agenția de turism , cu dotări și autorizații complete, agenție pe care o are într-o casă închiriată din centrul Sucevei.
Oferte
Afaceri vândute la mica publicitate
