Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava se află de o vreme într-o evidentă creștere în ceea ce privește numărul de curse și automat numărul de pasageri, zilele trecute ajungându-se la pasagerul cu numărul 300.000 în 2018. Cu toate acestea, la Postul de poliție al aeroportului, care aparține de Serviciul Județean al Poliției Transporturi Suceava, sunt doar doi oameni. Atât prevede schema de personal de la acest post, una total subdimensionată față de traficul de pe aeroportul sucevean din acest an.
Cei doi polițiști nu au cum face față situației de gestionat, cu destul de multe sosiri și plecări de avioane zilnice. Fluxul mare de public atrage automat și probleme pe linie de poliție. De exemplu, în ultima perioadă sunt conflicte dese și de amploare, care s-au lăsat cu distrugeri și amenințări, între taximetriști și ucraineni care vin cu microbuze și preiau călători din țara vecină. Unii taximetriști fac tot posibilul să îi oprească pe ucraineni și încearcă să-i blocheze.
Pentru a asigura ordinea publică în aeroport sunt direcționați adesea polițiști de la Serviciul Județean Transporturi care sunt de serviciu în Gara Suceava. Plecarea acestora în aeroport lasă însă cea mai mare gară din Suceava fără polițiști, ceea ce nu este iarăși deloc în regulă.
Agentul-șef adjunct Gabriel Nicolai Moroșan, șeful Postului de Poliție TF din Gara Burdujeni, a scris pe o rețea de socializare despre această situație neplăcută: „Peste 300.000 de pasageri pe an și schema poliției transporturi la aeroport tot de doi oameni este, ca pe timpul lui Ceaușescu, când pleca Tarom-ul lunea și venea joia! Dar îi întindem pe ăștia până crapă! Siguranță cetățeanului în România e pe ultimul loc! Strategie 0!”Gabriel Nicolai Moroșan a fost coleg și apropiat al polițistului Sorin Vezeteu, ucis cu multiple lovituri de cuțit pe peronul gării din Burdujeni, astfel că are tot dreptul să vorbească despre neajunsurile din sistem și lipsa de logistică și de personal.
Interesant este că la un moment dat, acum câțiva ani, când aeroportul era închis ori opera doar cursa Tarom de București, schema de personal de la postul de polițe al aeroportului era formată din trei oameni ai legii. După modernizarea aeroportului și redeschiderea pentru traficul internațional, schema nu a mai fost ajustată.
În mod evident, având în vedere dezvoltarea aeroportului, trebuie găsite soluții și pentru sporirea numărului de polițiști. Solicitări în acest sens au fost trimise, însă rămâne de văzut și dacă cineva le va lua în considerare.