Ministerul Transporturilor vrea să transforme Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), până în 2012-2013, într-unul rezervat zborurilor business și VIP, urmând ca traficul low-cost să fie mutat pe Aeroportul Otopeni, iar operatorii acestor curse vor avea costuri mai mari și vor majora prețul biletelor.
„Într-un stat și o capitală europeană, cu o evoluție normală, transformarea aeroportului Băneasa este absolut necesară. Este un pas foarte important și un mesaj foarte bun pe care îl dă statul român și un mesaj foarte bun pentru bucureșteni, care se pot mândri că au un aeroport VIP, ca în alte țări”, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, într-o conferință de presă.
Astfel, în vara anului viitor va fi finalizată reorganizarea interioară a aeroportului, valoarea investiției fiind de un milion de euro, majoritatea curselor vor fi cu aeronave de capacitate redusă, respectiv opt-zece locuri, și minim 80% din numărul pasagerilor sunt business. De asemenea, vor exista terminale dedicate pentru aviație generală și VIP.
Pentru transformarea aeroportului Băneasa va fi necesară dezvoltarea infrastructurii aeroportuare (terminal, heliport, platforme), dezvoltarea infrastructurii adiacente (turn de control, hangare, zonă de întreținere și alimentare) și dezvoltarea infrastructurii de acces (stație subterană de metrou și parcări).
Boagiu a spus că prețul unui bilet low-cost nu ar trebui să fie majorat cu mai mult de 4,5 euro în urma mutării curselor pe aeroportul Otopeni.
Intenția eliminării zborurilor comerciale pe Băneasa și transformarea aeroportului într-o unitate dedicată curselor business și VIP a fost anunțată de autorități încă de acum câțiva ani, dar până în prezent nu a fost pusă în aplicare.