Autoturismele rulate importate reprezită în prezent 15% din piața auto second hand, față de 30% în 2010, scădere determinată de majorarea taxei de poluare începând cu 1 ianuarie, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții portalurilor de oferte auto.
„Aducerea mașinilor second hand de peste graniță nu mai este rentabilă, mai ales în ceea ce privește motorizările Euro 2 și Euro 3. De fapt, mașinile de import cu aceste specificații aproape au dispărut din ofertele vânzătorilor”, a explicat Attila Okanyi, directorul site-ului de oferte auto rulate Autovit.ro.
La rândul său, Bogdan Axinia, directorul general al portalului Auto.ro, a spus că ofertele de autovehicule din import au căzut cu jumătate, la 16 – 17% din totalul pieței second hand.
„La sfârșitul anului trecut, înainte de aplicarea noii grile de taxare, a avut loc un boom al tranzacțiilor cu mașini de peste graniță. După acest fenomen, ofertele au scăzut la jumătate și s-au stabilzat la acest nivel”, a precizat Axinia.
Okanyi a mai spus că modificarea nivelului taxei de poluare a determinat o tendință a cumpărătorului către mașini mai economice, iar majoritatea tranzacțiilor se orientează către motorizări sub 1,6 litri, inclusiv.
„Românii au început să prefere motorizările mici. Față de anul trecut, au crescut semnificativ și ofertele pentru mașini cu alimentare hibridă. Nu este vorba de un număr mare de oferte, dar se observă o creștere cu aproximativ 40%”, a menționat reprezentantul Autovit.ro.
Totodată, el a adăugat că în cazul mașinilor cu motorizări mari, precum SUV-urile, prețurile au scăzut cu 15% față de anul trecut, din cauza lipsei cererii și a ofertei mari de pe piață.
Cele mai tranzacționate mărci de mașini rulate sunt cele germane, respectiv Volkswagen, Opel și BMW, urmate de Ford, Dacia și Skoda.
Valoarea medie a ofertelor pentru mașinile second hand este de 7.400 euro.
Anul trecut, în România au fost înmatriculate aproape 215.000 de mașini second hand, nivel apropiat de cel din 2009.