O cercetare recentă, realizată de Albright College, arată care sunt categoriile de persoane care își fac publică relația amoroasă pe rețelele sociale.
De multe ori, pozele care prezintă cupluri fericite și comentariile care pun accent pe viața de cuplu pot să-i deranjeze pe ceilalți utilizatori.
Cercetătorii au vrut să afle care este personalitatea celor care se laudă pe Facebook cu relația pe care o au.
La studiu au participat voluntari care aveau o relație, durata acesteia variind de la o lună la 30 de ani. Apoi cercetătorii au monitorizat pozele de cuplu publicate de aceștia pe Facebook, în timp ce realizau separat și teste de personalitate.
Gwendolyn Seidman, autorul studiului, spune că persoanele care simt nevoia de siguranță prin aprobarea altora și prin afișarea relației sunt de obicei oameni care au o anxietate socială mai mare și un respect scăzut față de sine.
Prin interacțiunea foarte frecventă cu mesajele postate de partenerii lor, ei vor să arate altora că relația lor este OK, că sunt foarte fericiți.
De asemenea, afișarea relației pe Facebook este mai des întâlnită la cei introvertiți, deși extrovertiții au mai mulți prieteni și sunt mai activi pe aceste rețele sociale.
Explicația este că pentru introvertiți e mai greu să-și arate sentimentele în viața reală decât în online. În plus, ei monitorizează activitatea partenerilor, pentru a fi astfel la curent cu ce fac aceștia.
Potrivit lui Seidman, faptul că o relație este foarte promovată pe Facebook nu este semn că ea nu merge bine în realitate. Dimpotrivă, persoanele care fac asta sunt de obicei mai mulțumite de partenerii lor.
Cu toate acestea, mulți utilizatori cred că afișarea ostentativă a relației este de fapt o păcăleală și le vine greu să creadă că este dovadă unei relații cu adevărat fericite.
Sursa: The Atlantic
Roxana RUSCIOR