Centrul Școlar Suceava

Activități pentru elevii cu tulburări din spectrul autist sau sindrom Down, la atelierul „Penelul fermecat”



Activități la atelierul „Penelul fermecat”
Activități la atelierul „Penelul fermecat”

La atelierul de pictură „Penelul fermecat” de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au fost organizate, la începutul acestei luni, de Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, mai multe activități pentru 15 elevi din clasele I-IV, elevi cu tulburări din spectrul autist sau sindrom Down. Copiii au fost însoțiți de profesori și părinți, împreună pictând un clovn, avândmodelul viu prezent în fața lor: clovnul Bobo, invitatul special. Activitatea a fost coordonată de prof. Petronela Rusu, de la Palatul Copiilor Suceava. Organizatorii evenimentului au declarat că „tehnicile de art-terapie oferă copiilor, mai ales celor cu tulburări din spectrul autist, oportunitatea de a explora și exprima prin intermediul culorilor, creațiilor plastice, dificultățile în legătură cu diversele trăiri sau relații personale, dificultăți ce sunt greu de exprimat în cuvinte de acești copii”. Cu ajutorul desenului și picturii, copiii cu dizabilități își exteriorizează cu ușurință emoțiile, sentimentele, învățând, totodată, să aibă încredere în forțele proprii. Activitatea a fost interactivă. Copiii au desenat cu plăcere și au socializat cu clovnul Bobo. Părinții s-au implicat, alături de psihoterapeuți, pentru a-i sprijini în demersul lor artistico-plastic. Cristina Prențu, mama lui Andi (copil autist în clasa a V-a A), a remarcat progresele făcute de fiul său de când frecventează atelierul de pictură. La acțiune au participat profesori din învățământul primar (Dana Tcaciuc, Carmen Ungureanu, Dorina Sfichi, Corina Rus), psihoterapeuți (Gabriela Neofet, Bianca Pașnicuțu, Florinela Cuconu, Laura Cazan, Marius Enica) și conducerea Centrului Școlar Suceava, profesorii Camelia Darie și Cristina Clim. Directoarea Centrului Școlar de Educație Incluzivă Suceava, prof. Camelia Darie, a subliniat faptul că „atelierul de art-terapie reprezintă un loc de exprimare liberă și creativă a emoțiilor, ideilor, dar și a frustrărilor, anxietăților prin forme și culori în cazul acestor copii, ajutându-i, astfel, să aibă încredere în forțele proprii, să se dezvolte”.



Recomandări

Marele Premiu „Penelul fermecat” și Trofeul „Voinicelul” la Grădinița cu Program Prelungit „Luminița” Siret

Marele Premiu „Penelul fermecat” și Trofeul „Voinicelul” la Grădinița cu Program Prelungit „Luminița” Siret
Marele Premiu „Penelul fermecat” și Trofeul „Voinicelul” la Grădinița cu Program Prelungit „Luminița” Siret

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava
Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava
Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava