În caz de Termica va intra în faliment, ca urmare a anulării de către instanțele de judecată a planului de reorganizare propus de principalul creditor, Unicom Holding, Primăria Suceava va prelua transportul și distribuția energiei termice printr-un serviciu de specialitate pe care îl va înființa în perioada imediat următoare.
Această decizie a fost luată ieri seară, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Suceava, în care, după multe discuții, proiectul de hotărâre inițial, care propunea analizarea a două posibile măsuri „de forță majoră”, a fost modificat substanțial.
Astfel, în loc ca primarul să fie mandatat să prezinte două modalități de gestionare a serviciului de transport și distribuție a energiei termice, pentru luarea unei decizii ulterioare, s-a luat hotărârea să se treacă direct la aplicarea uneia dintre posibilele măsuri – înființarea unui serviciu propriu de transport și distribuție a energiei termice.
Această măsură a fost adoptată ca urmare a unui amendament făcut de grupul PNL din Consiliul Local, care a beneficiat și de votul a doi consilieri independenți, acesta trecând la limită, cu 11 voturi „pentru” și 10 abțineri.
„Luând acum această decizie scurtăm perioada de realizare a unei alternative la actualul operator de termoficare al Sucevei. Dacă instanțele se pronunță în câteva săptămâni contra planului de reorganizare a Termica, ceea ce echivalează cu intrarea societății în faliment, avem alternativă de asigurare a furnizării căldurii și apei calde către populație”, a fost principalul argument invocat de către liderul grupului PNL, Lucian Harșovschi.
Argumentele sale se pare că au avut „ecou” la doi dintre consilierii independenți, care au aprobat ca în locul unei analize detaliate a avantajelor și dezavantajelor variantelor propuse de primar – gestiunea directă a serviciului de termoficare ori gestiunea delegată, prin înființarea unei noi societăți de termoficare, să se meargă pe varianta gestiunii directe, fără a mai fi nevoie de convocarea unei alte ședințe de Consiliu Local.
Tot printr-un amendament, aprobat cu același număr de voturi, s-a decis mandatarea primarului pentru a face demersurile necesare la Guvernul României, astfel încât în 30 de zile să primească acordul de angajare a 157 de salariați, preluați de la Termica, în condițiile în care legea interzice depășirea unui număr stabilit de salariați ai unităților teritorial-administrative, fiind permisă angajarea de noi oameni doar în condițiile eliberării unui număr echivalent de posturi.
Altfel spus, dacă pleacă unul, poate fi angajat tot unul, în nici un caz 157 – numărul optim de personal stabilit de către Consiliul Local pentru efectuarea serviciului de termoficare.
Un semn de întrebare asupra funcționalității acestui serviciu, cu acest număr de personal, a fost ridicat de directorul Termica, Ovidiu Dumitrescu, care le-a explicat consilierilor locali că pe lângă cei care se ocupă direct de funcționarea sistemului de transport și distribuție a energiei termice, mai sunt necesare și echipele de cititori-încasatori, dar și personalul administrativ, care acum se ocupă de realizarea a aproape 1.000 de facturi lunare, dar care, în caz de se trece la contracte individuale, va avea de facturat aproape 36.000 de consumatori.
În caz de faliment
Activitatea Termica va fi preluată de un serviciu de specialitate din cadrul Primăriei Suceava
