Șefii Serviciului Poliției Transporturi Suceava au ajuns să plănuiască în mare secret acțiunile de depistare a blatiștilor de pe trenurile de călători și, implicit, a ceferiștilor care se folosesc de această practică – „cu nașul”-, pentru a-și umple buzunarele, în dauna SNCFR. Și asta, pentru că de cele mai multe ori, „nașii” află cînd și pe ce tren vor avea loc acțiunile cu pricina, înainte ca acestea să aibă loc. Șeful Poliției Transporturi, inspectorul principal Dan Zoltan Apopei, însă, le-a pus gînd rău „sifoanelor” și este hotărît să-i depisteze curînd pe cei vinovați de aceste scurgeri de informații. „Deținem date că rezultatele multor acțiuni de acest gen pe care le-am organizat nu au avut efectul scontat, deoarece sînt anumite scurgeri de informații”, declară Apopei. Șeful Poliției Transporturi Suceava, însă, precizează că „le voi pregăti o mare surpriză domnilor care se ocupă cu acest gen de fapte”. Nu o dată, în trenurile de călători, despre care polițiștii aveau informații că sînt pline ochi de călători frauduloși, mai ales la sfîrșitul săptămînii, la apariția oamenilor legii toată lumea avea bilet, „nașii” nu aveau plus în gestiune, lucrurile erau cît se poate de în ordine. Din cîte se pare, problemele apar pentru că, la fiecare periere a trenurilor de călători, trebuie să fie prezent și un instructor CFR, care să verifice gestiunea șefilor de tren și a conductorilor, iar toate suspiciunile oamenilor legii planează asupra acestuia. Din toate aceste motive, planurile acțiunilor din ultima perioadă sunt cunoscute decît de doi-trei șefi din Poliția TF, restul cadrelor participante urmînd să afle despre ce este vorba cu puțin timp înainte de desfășurarea propriu-zisă a misiunii. Și, se pare, că „rețeta” secretă a conducerii Serviciului Poliției Transporturi Suceava dă roade, anul acesta nu mai puțin de 11 angajați CFR alegîndu-se cu dosare penale, după ce au fost prinși cu plusuri în gestiune, și după ce călătorii prinși fără bilet au recunoscut că au mers „cu nașul”.