Apa rece, apa caldă și căldura au revenit în locuințele celor 36 de familii din blocul H10, de pe strada Oituz, debranșate de ACET din cauza datoriilor foarte mari și cu o vechime considerabilă.
Măsura a fost pusă în aplicare sâmbătă, la amiază, iar odată cu revenirea apei reci, cei aproape 100 de locuitori ai blocului beneficiază și de apă caldă și căldură, pentru că pot folosi centralele termice de apartament.
„Deoarece condițiile meteo din cursul zilei de sâmbătă s-au dovedit a fi nefavorabile, înregistrându-se și o scădere accentuată a temperaturilor exterioare, am luat decizia de a rebranșa blocul la rețeaua de apă rece a orașului, pentru că multe familii din acest imobil nu aveau cum să își asigure căldura și apa caldă, câtă vreme nu circulă apă prin circuitul centralelor termice de apartament”, a declarat directorul comercial al ACET, Bogdan Cristache.
Măsura este una temporară, dar conducerea ACET nu exclude posibilitatea de a nu le mai „tăia” din nou apa, dacă există interes din partea locatarilor să remedieze ciudata situație în care se află.
„Au mai venit doi locatari să achite contravaloarea apei consumate, la zi, dar din păcate, nu erau dintre cei rău-platnici”, a precizat Bogdan Cristache.
Blocul H10 era singurul imobil locuit din Suceava debranșat de la apă rece din cauza unei situații extrem de complicate. Pe de o parte, datoriile celor din bloc către ACET au ajuns la peste 15.000 lei, dar cea mai mare parte din bani este datorată de doi, trei locatari, rău-platnici.
În același timp, cei din bloc au avut ghinionul de a avea mai mulți administratori care au „băgat mâna” în banii locatarilor, care trebuiau să ajungă la furnizorii de utilități, încât oamenii, care nu au mai avut încredere în nimeni, au rămas fără asociație de proprietari de aproape doi ani de zile, după ce ultimul administrator s-a „evaporat”, nu fără a lăsa în urmă numeroase întrebări fără răspuns.
„Se încearcă acum convocarea unei noi Adunări Generale a Asociației, să desemneze un nou președinte și apoi un administrator. Sunt pași necesari, pentru a putea intra în normalitate cu această asociație, în care oamenii nu mai erau reprezentați de nimeni, nu aveam cu cine încheia un proces verbal de citire a apometrelor sau cui trimite factura de consum”, a adăugat directorul comercial al ACET.
Noua conducere a asociației, dacă va fi desemnată, poate lua măsuri de constrângere a rău-platnicilor, să achite ceea ce au consumat, astfel încât toți cei din bloc să nu mai sufere din cauza câtorva rău-platnici.