Film de groază

Accidentul cu patru morți de pe DN 17. Tatăl și fiica, aflați într-un leagăn, în curte, zdrobiți de tone de cherestea



Bărbatul de 45 de ani și fiica sa au fost striviți de încărcătura de cherestea care s-a prăvălit peste ei
Bărbatul de 45 de ani și fiica sa au fost striviți de încărcătura de cherestea care s-a prăvălit peste ei

Scene de un dramatism greu de exprimat în cuvinte s-au petrecut joi noapte la marginea DN 17, pe raza satului Prisaca Dornei, comuna Vama. Patru oameni au murit după un accident rutier desprins parcă din scenariul unui film de groază. Un autotren încărcat cu cherestea a fost scăpat de sub control de șofer într-o curbă deosebit de periculoasă. Colosul a ieșit în afara drumului, s-a zdrobit de un gard, iar tonele de cherestea s-au prăvălit în curtea unui localnic. Doi oameni, tată și fiică, ce tocmai se așezaseră pe banca unui leagăn, în curte, au fost pur și simplu striviți de lemne, fără a avea timp nici măcar să mai strige după ajutor. Nici cei doi bărbați din cabina autotrenului nu au scăpat, fiind striviți în urma teribilului impact cu gardul din beton al gospodăriei.
Filmul unei tragedii
Vasile Visarion Scheuleac, în vârstă de 32 de ani, zis „Visu”, din Negrileasa – Stulpicani, a plecat joi din Vatra Dornei cu un autotren încărcat cu cherestea. Conform mai multor apropiați, el urma să ajungă la Constanța. Alături de el în cabină se afla șoferul de schimb, Bogdan Andrei Sbârnău, în vârstă de 32 de ani, din Păltinoasa.
Cursa celor doi s-a încheiat tragic, puțin după ora 21.00, la câțiva kilometri de la ieșirea din Câmpulung Moldovenesc spre Gura Humorului.
Conform anchetei poliției, șoferul a intrat într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga cu viteză neadaptată, moment în care a pierdut controlul asupra mașinii, posibil și din cauza încărcăturii. Vehiculul greu a ieșit în afara drumului, pe sensul său de mers.
Ghinionul teribil a făcut ca Laurențiu Călinescu, în vârstă de 45 de ani, și fiica sa, Lavinia Călinescu, de 21 de ani, localnici, să se afle în calea morții. Cei doi abia veniseră de câteva minute în vizită la Daniel Constantin Grigorean, nepotul de la frate al bărbatului în vârstă de 45 de ani. Au parcat mașina la marginea drumului, au intrat în curte și s-au așezat pe banca leagănului din gospodărie. Moartea a venit într-o fracțiune de secundă.
„Se dădeau în leagăn în curte și a venit șoferul criminal, i-a omorât în curte, doi oameni nevinovați”
„Se dădeau în leagăn în curte și a venit șoferul criminal, i-a omorât în curte, doi oameni nevinovați. Amândoi erau pe leagăn, tirul venea cu viteză foarte mare. Săracii nu au avut ce să facă, nu au avut timp nici măcar să strige după ajutor. Eu eram lângă ei, la câțiva metri și am apucat să fug”, povestea, în stare de șoc, Daniel Constantin Grigorean, proprietarul gospodăriei în care s-a produs tragedia.
Toți cei patru au avut leziuni incompatibile cu viața
Personalul medical care a ajuns la fața locului nu a putut face nimic pentru nici una dintre victime. De altfel, medicii nici nu au putut ajunge prea repede la acestea. Bărbatul în vârstă de 45 de ani și fiica sa au fost scoși cu greutate de sub tonele de cherestea, fiind pur și simplu zdrobiți. Imaginile cu trupurile complet desfigurate ale acestora au șocat zecile de consăteni adunați la fața locului.
În ceea ce-i privește pe cei doi tineri din autotren, trupurile lor au fost scoase dintre fiarele contorsionate ale cabinei de echipajele de Descarcerare ale Pompierilor.
Liliana Helingher, asistent medical, a declarat: “La toți patru leziunile au fost incompatibile cu viața. Având în vedere leziunile suferite, nici unul nu a avut nici o șansă de supraviețuire”.
Transportul lemnos să făcea la negru. Mortul, vinovatul care nu mai poate fi tras la răspundere
După cum am amintit, din ancheta ofițerilor de la Serviciul de Poliție Rutieră Suceava a rezultat că accidentul s-a produs din cauza neadaptării vitezei la curba deosebit de periculoasă.
În paralel, inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Control al Transporturilor Rutiere (ISCTR) au demarat o anchetă privind legalitatea transportului de lemn. Surprinzător sau nu, transportul de lemn era ilegal.
Conform constatării inspectorilor ISCTR Suceava, Vasile Visarion Scheuleac a deținut o firmă de transport, însă aceasta nu mai avea licență. Practic, transportul se făcea la negru. Mașina figurează pe numele mamei decedatului, o femeie în vârstă de 76 de ani.
Transportul de cherestea se făcea în plină acțiune de control pe linie silvică a poliției
În condițiile în care vinovatul de producerea accidentului și cel care efectua transportul la negru este decedat, este puțin probabil ca cineva să poată fi tras la răspundere pentru această tragedie.
Se pune totuși întrebarea cum putea să efectueze acesta o cursă la negru pe o distanță atât de lungă, până la Constanța. Mai trebuie spus că accidentul s-a petrecut în plină acțiune de amploare a poliției pe linia depistării neregulilor în domeniul silvic, în care s-a pus accent inclusiv pe verificarea transporturilor de lemn din trafic.
„Șoferii de camioane cu lemne merg ca nebunii prin aceste curbe. Cred că trebuie să îmi fac casă în mijlocul pădurii ca să am liniște. Când trece câte unul supraîncărcat, zici că este cutremur. Nu se gândesc deloc la consecințe, ci doar la bani. Polițiștii zic că fac controale, dar camioanele supraîncărcate cu lemn trec în fiecare noapte”, și-a spus nemulțumirea unul dintre localnicii care stau în zonă.
Vasile Visarion Scheuleac, șoferul care a provocat cumplita tragedie, urma să sărbătorească în această duminică tăierea moțului unicului său copil. Bărbatul investise de curând într-o afacere, o pensiune la Voroneț.
Tânăra de 21 de ani lucra ca asistentă medicală și urma să se căsătorească
Lavinia Călinescu, tânăra în vârstă de 21 de ani, era elevă la o unitate de învățământ de studii sanitare și lucra ca asistentă medicală practicantă la Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc. Avea o relație de lungă durată cu un tânăr din Câmpulung Moldovenesc, iar cei doi urmau să se căsătorească. Din păcate, destinul ei și al tatălui său s-au frânt într-o fracțiune de secundă.
Ea mai are un frate, iar mama sa era plecată la muncă în Italia.
Prietenul fetei ne-a transmis câteva cuvinte scrise cu puțină vreme în urmă de tânăra de doar 21 de ani: „Știm cu toții că nu suntem nemuritori, însă iubirea o putem face să fie nemuritoare / Atâta timp cât trăim, o ținem ascunsă în inimă, iar după ce murim o putem lua în suflet”.
Un alt autotren cu lemne a provocat o tragedie acum o lună și jumătate
Cu o lună și jumătate în urmă, pe 16 aprilie, un alt autotren încărcat cu lemn a provocat o tragedie, tot pe DN 17, între Stroiești și Ilișești.
Atunci, un tânăr în vârstă de 24 de ani, care conducea o autoutilitară pentru transportul înghețatei, a murit strivit în mașină de materialul lemnos căzut dintr-un autotren scăpat de sub control. La fel ca și acum, șoferul autotrenului a scăpat colosul de sub control într-o curbă.
Firma care efectua transportul a fost amendată de ISCTR cu 12.000 de lei pentru deficiențe la fixarea încărcăturii din lemn.


Cei doi tineri din autotren au fost scoși cu greutate din cabina contorsionată de echipajele de Descarcerare
Cei doi tineri din autotren au fost scoși cu greutate din cabina contorsionată de echipajele de Descarcerare
Lavinia Călinescu, tânăra care a sfârșit atât de tragic, la doar 21 de ani
Lavinia Călinescu, tânăra care a sfârșit atât de tragic, la doar 21 de ani
Leagănul în care s-au aflat bărbatul și fiica sa, în clipele dinainte de tragedie
Leagănul în care s-au aflat bărbatul și fiica sa, în clipele dinainte de tragedie
Scene de coșmar la fața locului
Scene de coșmar la fața locului
Scene de coșmar la fața locului
Scene de coșmar la fața locului
Scene de coșmar la fața locului
Scene de coșmar la fața locului
Bărbatul de 45 de ani și fiica sa au fost striviți de încărcătura de cherestea care s-a prăvălit peste ei
Bărbatul de 45 de ani și fiica sa au fost striviți de încărcătura de cherestea care s-a prăvălit peste ei


Recomandări

Judecat pentru ucidere din culpă și vătămare din culpă, la trei ani după ce a intrat violent cu un Mercedes într-un autotren defect