Abonații vor putea păstra numărul de telefon chiar dacă schimbă operatorul



Clienții operatorilor de telecomunicații vor avea posibilitatea, din 2007, să renunțe la serviciile unei companii în favoarea alteia păstrându-și numărul de telefon, operațiunea urmînd să fie posibilă după ce cadrul de reglementare a operațiunii va fi finalizat.
Conform oficialilor Autorității Naționale de Reglementare în Comunicații (ANRC), procedurile necesare introducerii sistemului de portabilitate vor fi finalizate în cursul anului 2006.
În luna aprilie, președintele ANRC, Dan Cristian Georgescu, a afirmat că operațiunea este atât o problemă de reglementare, cât și una tehnică.
„În România, nu toate centralele telefonice sunt digitale și acest fapt constituie un impediment”, a declarat, la acea dată, președintele ANRC.
El a afirmat că portabilitatea numerelor depinde și de operatorul RomTelecom, care trebuie să digitalizeze complet infrastructura de telecomunicații și să treacă la o rețea de tip NGN (Next Generation Network).
Recent, RomTelecom a anunțat că amână investițiile în dezvoltarea rețelei NGN, estimate la circa 500 milioane de euro în următorii trei ani, pe motiv că actualul cadrul de reglementare nu permite companiei recuperarea fondurilor.
Oficialii ANRC mai susțin că abonații RomTelecom vor avea posibilitatea să opteze ca toate sau anumite categorii de apeluri să fie efectuate prin intermediul unui alt furnizor de servicii de telecomunicații, după ce procedura de preselectare a transportatorului va deveni operațională.
Astfel, prin selectarea altui furnizor, clienții operatorului de telefonie fixă vor putea să efectueze convorbiri telefonice interurbane și internaționale la prețuri mai reduse.
Conform ANRC, RomTelecom va fi obligată să asigure clienților această facilitate începând cu 1 iulie 2006.