Contracte nerespectate

Abonații UPC, păcăliți grosolan



Sfidare pe față. De asta au parte sucevenii care și-au încheiat recent contracte cu firma UPC România, care oferă servicii de televiziune, internet și telefonie.
Clienții acestei firme au sesizat, chiar din prima lună de facturare, că una dintre cele mai importante prevederi din contract, cea care vizează scutirea de TVA pentru abonamentul de bază, nu este respectată.
Reprezentanții firmei recunosc că dreptatea este de partea clienților, dar pun totul pe seama unei greșeli și susțin că la mijloc este vorba doar de cazuri izolate.
La Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului Suceava, numai de la începutul anului au ajuns șase plângeri împotriva acestei firme. În două cazuri au fost aplicate amenzi drastice împotriva UPC.
Jonglerii cu TVA-ul Oferta UPC lansată la finele anului trecut arată foarte tentant. Pachetul UPC 3Play Small, care include servicii de internet, telefonie și televiziune, a fost promovat la tariful de 50 de lei, cu TVA inclus. Și în contractul încheiat între abonat și firmă regulile jocului rămân aceleași. Mai multe persoane din Suceava au sesizat însă că odată cu prima factură prevederile din contract au fost încălcate.
Elena P. din municipiul Suceava a încheiat, pe 22 octombrie 2007, un astfel de contract. Negru pe alb, conform contractului, „Pachetul UPC 3Play Small, include serviciul Internet Small, UPC TV Small (Basic analogic), serviciul telefonie Small și are tariful lunar de 50 RON (TVA inclus)”.
Încă din prima lună de facturare, clienta a avut o surpriză neplăcută. Pachetul de bază era tarifat la 50,41 de lei, în timp ce TVA-ul de 19% era calculat separat. În aceste condiții, super oferta celor de la UPC devine brusc mai puțin tentantă și mai apropiată de valorile percepute pe piață. Și în a doua lună de facturare situația a rămas aceeași, tarifele percepute neavând inclus TVA-ul.
Răspunsul celor de la UPC După ce i-am contactat pe reprezentanții UPC am fost îndrumați să luăm legătura pentru lămuriri cu Dana Dobrescu, PR Manager în cadrul firmei. După ce a văzut factura, aceasta a recunoscut că respectivul client are dreptatea de partea sa. Totul a fost pus pe seama unei greșeli, care ar urma să fie imediat remediată. Vă prezentăm în cele ce urmează răspunsul celor de la UPC.
„Recent compania noastră a schimbat sistemul IT de management al clienților, și, ca urmare, și sistemul de facturare. În perioada de tranziție de la un sistem la altul, este posibil ca în cazul unora dintre clienții noștri, cum este cazul doamnei Elena P., să existe, pentru o scurtă perioadă, discordanțe între valoarea abonamentului precizată în contract și cea din factură. Acestea sunt cazuri individuale, care sunt tratate punctual de către echipele UPC și rezolvate în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care clientul a fost facturat în plus, i se acordă reducere aferentă pe factura lunii următoare. De asemenea, reprezentanții companiei din Centrele de Relații cu Clienții acordă o atenție deosebită în această perioadă facturilor pe care le prezintă la plată clienții UPC, pentru a ne asigura de corectitudinea acestora. Le recomandăm acelor clienți care au sesizări legate de factură să sune la numărul call center național 031 1000 872. Pentru clienții UPC, numărul pentru sesizări este apelabil gratuit din rețeaua UPC și poate fi format sub formă scurtă, 872”.
Nemulțumiți de servicii și de clauzele din contract Problema cu TVA – ul nu este singura nemulțumire a clienților firmei din Suceava. După cum aminteam, șase plângeri împotriva UPC au ajuns în acest an la OJPC Suceava. Acestea au vizat serviciile de proastă calitate ori nerespectarea unor clauze din contract. Una dintre plângeri a fost considerată din start fără temei de inspectori, în timp ce în cazul celorlalte cinci s-a trecut la efectuarea de cercetări. Patru dintre ele au fost deja soluționate, trei dându-le dreptate clienților. Dacă într-un caz firma a scăpat doar cu un avertisment, problema fiind remediată în scurt timp, în cazul a două reclamații s-au aplicat sancțiuni drastice.
Amenzi de 7500 de lei în urma unei reclamații Un bărbat din municipiul Suceava s-a plâns inspectorilor că lățimea de bandă a internetului oferită de firmă nu atinge niciodată valoarea din contract, iar în aceste condiții vrea să renunțe la servicii. Problema este însă că UPC percepe o despăgubire de 200 de lei pentru rezilierea contractului înainte de un an de la semnarea sa.
După ce au efectuat cercetări, inspectorii OJPC Suceava i-au aplicat firmei trei amenzi în valoare de 7500 de lei și au obligat-o să-i rezilieze contractul clientului nemulțumit.
O sancțiune de 2000 de lei a fost aplicată pentru că în contract era prevăzută doar viteza maximă pe care ar atinge-o lățimea de bandă a internetului, nu și cea minimă. Inspectorii OJPC au stabilit că ilegală este și clauza contractuală prin care clientul este obligat să-și mențină contractul timp de un an de zile.
„Chiar dacă acorzi bonusuri ori reduceri, nu-i poți impune unui client să stea alături de tine o anumită perioadă de timp”, a explicat Elena Oanea. Pentru această încălcare a legislației firma a mai primit o amendă de 2500 de lei.
A treia sancțiune, tot de 2500 de lei, a fost aplicată pentru perceperea taxei de deconectare în caz de reziliere a contractului, care, au stabilit inspectorii OJPC, este, de asemenea, ilegală.
Promisiunile din promoții, sărite în contract Un alt sucevean s-a plâns că a semnat un act adițional pentru mărirea vitezei internetului, noua facilitate, conform unei promoției intens mediatizate, urmând a-i fi acordată în termen de cinci zile de la semnarea contractului.
Reclamantul nu a primit serviciile nici după mai mult de zece zile, ba mai mult, în urma măsurătorilor făcute în prezența inspectorilor, a rezultat o calitate mai proastă a serviciilor de internet. De asemenea, în contract nu era prevăzut numărul de canale TV și nici limitele maxime și minime ale lățimii de bandă a internetului. Pentru publicitate înșelătoare și clauze de contract obligatorii lipsă, cei de la UPC au încasat o amendă de 5500 de lei.



Recomandări

Finanțele vor continua verificările în domeniul serviciilor pentru evenimente, vizând firmele care nu declară transparent veniturile generate

Finanțele vor continua verificările în domeniul serviciilor pentru evenimente, vizând firmele care nu declară transparent veniturile generate
Finanțele vor continua verificările în domeniul serviciilor pentru evenimente, vizând firmele care nu declară transparent veniturile generate

Primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, a semnat contractul de 4 milioane de euro pentru reabilitarea stației de epurare

Primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, a semnat contractul de 5 milioane de euro pentru reabilitarea stației de epurare
Primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură, a semnat contractul de 5 milioane de euro pentru reabilitarea stației de epurare

„Suceava este sub asediul mafiei câinilor fără stăpân”, afirmă conducerea primăriei, confruntată cu nemulțumirea oamenilor vizavi de numărul mare de patrupede pe străzi

„Suceava este sub asediul mafiei câinilor fără stăpân”, afirmă conducerea primăriei, confruntată cu nemulțumirea oamenilor vizavi de numărul mare de patrupede pe străzi
„Suceava este sub asediul mafiei câinilor fără stăpân”, afirmă conducerea primăriei, confruntată cu nemulțumirea oamenilor vizavi de numărul mare de patrupede pe străzi