Reprezentanții platformei de socializare Facebook pun la dispoziția membrilor rețelei, începând de astăzi, adrese de profil personalizate, după ce, anterior, acestea aveau un tipar abstract, format din numere aleatorii, informează ediția electronică a cotidianului Le Figaro.
Începând din această dimineața, abonații Facebook vor avea posibilitatea de-și introduce numele în adresa profilului lor de pe rețeaua de socializare.
Până în acest moment, URL-urile se terminau cu un număr distribuit la întâmplare, de tipul „id=592952074”. În curând, însă, fiecare abonat al Facebook își va putea personaliza adresa. Modificarea va trebui făcută rapid deoarece, în cazul omonimiilor, doar primii înscriși vor putea beneficia de această personalizare.
Pentru această nouă inițiativă, Facebook a creat o pagină web specială. În ultimele câteva zile jurnaliști și bloggeri cunoscuți au fost invitați să testeze în avant-premieră noua opțiune.
Potrivit reprezentanților Facebook, „adresele personalizate le vor permite abonaților rețelei să își găsească mai ușor prietenii”. Specialiștii spun că aceasta nu este singura explicație pentru noua opțiune a Facebook, deoarece motorul de căutare al rețelei le permitea abonaților să își identifice destul de ușor prietenii, rezultatele afișate fiind foarte precise. Ei sunt de părere că adevărata luptă se dă pentru rezultatele afișate de motorul de căutare Google, în condițiile în care celelalte rețele de socializare aveau deja introduse adresele personalizate pentru utilizatorii lor.
Dincolo de beneficiile pentru simplii utilizatori, și brandurile vor fi avantajate de includerea numelor lor în adresa de Facebook.
Pe de altă parte, utilizatorii care își vor personaliza adresa pentru profilul de Facebook și ulterior vor regreta această decizie, au posibilitatea de a-și ascunde profilul, care nu va fi afișat în lista de rezultate a motoarelor de căutare.