Firma care din luna august distribuie facturile E.ON către abonați, Total Post, este acuzată că își bate joc de oameni. Firma de servicii poștale integrate, care a preluat o parte din serviciile Poștei Române, a trezit valuri de nemulțumiri în mai multe localități sucevene. Abonații E.ON sunt foarte revoltați atât pe firma care ar trebui să le aducă la timp facturile, pentru ca ei să nu fie obligați să plătească penalități, dar și pe Compania E.ON România, pentru că nu a verificat îndeajuns firma în mâinile căreia și-a încredințat abonații.
Oameni nemulțumiți sunt în tot județul. Ei se simt umiliți pentru că trebuie să își caute facturile „pe la privat”, pe la primărie sau chiar pe ulițele satului, în curțile vecinilor, unde sunt lăsate de curierii Total Post. Firma aleasă de E.ON pentru a distribui facturile la gaze naturale și energie electrică pare a se descurca mai greu mai ales în localitățile rurale. De frică să nu fie deconectați de la rețeaua de energie electrică, sătenii își caută singuri, prin vecini, facturile lăsate de curieri.
„E.ON ar fi trebuit să verifice firma aceasta înainte de a renunța la Poșta Română”
Unul dintre abonații E.ON nemulțumiți de serviciile oferite de Total Post este Arcadie Boicu, din Marginea. Bărbatul ne-a spus că i se pare totul „o bătaie de joc”. „Facturile de la E.ON ne-au ajuns cu întârziere. Curierii de la noua firmă care ar trebui să aducă facturile oamenilor le lasă pe unde apucă: pe la cetățeni din comună, pe la vecini, le aruncă pe jos, este o bătaie de joc la adresa cetățeanului corect care vrea să-și plătească la timp facturile. E.ON ar fi trebuit să verifice firma aceasta înainte de a renunța la Poșta Română. Sunt familii care au același nume și cei de la Total Post le încurcă. Și așa se trezesc oamenii cu facturile altora. Factorul poștal ne cunoștea pe fiecare, făcea distribuția în mod corect. Eu, ca reprezentant al societății civile, voi face sesizări către Prefectura Suceava, către Protecția Consumatorului, pentru a afla și aceste instituții cum își bate joc cineva de cetățenii corecți”, ne-a spus Arcadie Boicu. Un alt abonat E.ON din Marginea, Vasile Clinovschi, ne-a spus că nici acum nu i-a ajuns plicul cu factura pe luna august la energie electrică. „Nu sunt numai eu în această situație. Cred că suntem vreo 20 de abonați pe această stradă. Pentru că nu știam ce se întâmplă și de ce nu ne vine factura la timp, am rugat copiii să ne scoată o copie a facturii de la Rădăuți și ne-am rezolvat problema. Într-o zi, am găsit un plic cu o factură de la E.ON aruncat în curtea mea. L-am dus la poștăriță și de la ea am aflat că nu se mai ocupă Poșta Română de distribuirea facturilor, ci o altă firmă. Am dus factura la adresa scrisă pe plic. Cei care au preluat acest serviciu ar trebui, pentru început, să ceară ajutorul unor persoane din localitatea, pentru a afla unde stă fiecare abonat. Chiar am întrebat-o pe o salariată a acestei firme, venită de la Suceava, dacă a mai fost vreodată la Marginea. Mi-a spus că da, când era elevă, a vizitat Muzeul de Ceramică de la Marginea”, ne-a povestit bărbatul.
„A trebuit să vină și această problemă, ca să ne mai dea o grijă în plus. Este inadmisibil”
Și cetățenii din Broșteni ne-au sesizat că Total Post a lipit săptămâna trecută afișe prin localitate, prin care îi anunțau pe abonați E.ONcă, într-una din zile, la ora 11:00trebuie să fie prezenți la primăriei pentru a-și ridica facturile. După două ore și jumătate de așteptare, oamenii s-au trezit în fața unui fapt împlinit: au pierdut vremea degeaba, pentru că nici un curier nu și-a arătat fața. Oamenii ne-au spus că nu era de-ajuns că energia electrică și gazele naturale au prețuri foarte mari, „a trebuit să vină și această problemă, ca să ne mai dea o grijă în plus. Este inadmisibil”.
Nici la oraș situația nu este roz. Mai mulți abonați din cartierul Zamca al municipiului Suceava au sesizat faptul că încă nu le-au ajuns facturile în căsuța poștală, deși au trecut deja două luni de la preluarea distribuirii de către firma Total Post.
Mijloace prin care pot consumatorii să-și verse nervii
Reprezentanții E.ON, de la care am cerut un punct de vedere, ne-au spus: „Compania noastră depune toate eforturile pentru a preveni apariția unor eventuale disfuncționalități în ceea ce privește livrarea facturilor și, de aceea, feedbackul primit de la clienții noștri, direct sau prin intermediul mass-media, este foarte important pentru a putea interveni punctual și prompt în remedierea acestora. În cazul în care nu primesc facturile în intervalul obișnuit, consumatorii sunt rugați să le solicite utilizând unul din canalele de comunicare puse la dispoziție de companie”. Abonaților E.ON li se oferă câteva numere de telefon, unde pot să-și verse nervii, unde pot să se plângă de serviciile proaste pe care le primesc. De luni până vineri, sucevenii se pot adresa Centrului de Servicii Clienți, între orele 8:00 și 20:00, la numerele de telefon 0801 000 366 sau 0265 200 366. E.ON îi informează pe abonați că pot să solicite factura curentă și prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.rosauprin fax, la numărul: 0265 200 367.
„Prin crearea unui cont client pe site-ul E.ON Myline (http://www.myline-eon.ro), consumatorii pot vizualiza informații referitoare la facturile emise (număr și tip factură, sume de plată, perioada de facturare și termene de scadență), precum și informații referitoare la istoricul de consum individual. Totodată, dorim să reamintim clienților noștri faptul că au la dispoziție un termen de maxim 45 de zile de la data emiterii facturii în care aceasta poate fi achitată fără percepere de penalități. Apreciem preocuparea clienților noștri față de primirea și plata facturilor de gaze naturale și energie electrică și le mulțumim pentru înțelegere”, au explicat reprezentanții E.ON.
Ieri am cerut un punct de vedere și din partea firmei Total Post, punct de lucru Suceava. Am vorbit cu un angajat al firmei, care ne-a spus că va trimite un comunicat de presă. Ulterior, când l-am sunat pe același angajat, ne-a spus că vom primi un punct de vedere din partea Total Post, a cărei conducere este la București, prin Departamentul de Relații cu Presa. Până la închiderea ediției nu am primit nici un comunicat.
Abonații E.ON, bătaia de joc a unei firme de curierat care face distribuția facturilor în județ
