Mult așteptatul A5 de la Audi este în sfârșit dezvăluit. Noul produs se va încadra ca dimensiuni între A4 și A6 și se va înscrie în segmentul coupe-urilor premium unde Audi mai are un reprezentant de marcă în persoana modelului TT. Debutantul A5 va fi primul care se bazează pe sistemul MLB (componente
cu lungime modulară). Constructorul german a dorit ca A5 să fie un mix între mai multe modele dar să aibă și o personalitate aparte. În mare parte aceste dorințe s-au realizat. Astfel blocurile optice sunt originale, capota ușor înclinată este asemenea lui Audi TT, linia caroseriei este fluidă în timp ce partea spate a mașinii se bucură de stopuri noi. Deși nu se autodefinește ca mașină sport, A5 are un pronunțat caracter dinamic întărit și de prezența jantelor de dimensiuni generoase, garda la sol a fost coborâtă iar sistemului dublu de exhaustare a noxelor spune totul despre puterea motorului. Propulsia este formată din unitățile pe benzină 2.0L 16V și 177 CP, 3.2LV6 cu 24 valve și 255 CP la care se adaugă puternicul 4.2LV8 de 355 CP. Toate acestea includ tehnologia de injecție FSI, recunoscută pentru eficiența sa. În ceea ce privește oferta diesel ea conține doar agregatul TDI 3.0LV6 de 233 CP montat și pe Audi A6 și Q7. Motoarele vor fi conectate la cutii de viteze manuale și automate Tiptronic în 6 rapoarte în timp ce revoluționarul sistem DSG, cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj, va figura în premieră pentru un propulsor așezat logitudinal. Audi A5 este un coupe în 2 uși, cu 4 locuri, care provine din conceptul Nuvolari Quattro prezentat în urmă cu exact patru ani cu ocazia aceluiași eveniment, Salonul Auto de la Geneva, unde de altfel va debuta peste trei săptămâni. Comercializarea sa este prevăzută pentru vara acestui an în Europa.
