O companie indiană a lansat pe piață prima mașină din lume care distribuie monede din aur și argint, dar și bijuterii încrustate cu diamante.
Grupul Gitanjali a lansat distribuitorul automat de lux într-un centru comercial din centrul orașului Mumbai, capitala financiară a Indiei, cu ocazia Diwali, sărbătoarea hindusă a luminilor, celebrată, miercuri, în toată țara.
Perioada în care este celebrat Diwali este considerată tradițional de către hinduși ca fiind favorabilă cumpărăturilor din aur și a bijuteriilor. India este cel mai mare cumpărător de aur din lume.
„Mașina este prima de acest fel din lume și va revoluționa procesul de cumpărare a metalelor prețioase și a bijuteriilor”, a declarat Sanjeev Agarwal, directorul Gitanjali Export Corporation.
Cumpărătorul poate să aleagă din 36 de produse de diverse mărimi, modele și prețuri, care variază între 1.000 de rupii (14 euro) și 30.000 de rupii (430 euro). Plățile se fac prin carduri bancare sau cash.
Grupul indian a declarat într-un comunicat că această mașină este „ideală pentru cumpărăturile de ultim minut și pentru ocaziile speciale”.
Grupul Gitanjali, care deține un lanț de magazine de bijuterii în India, și-a anunțat intenția de a monta în următoarele luni astfel de distribuitoare și în alte centre comerciale, dar și în aeroporturi și în temple.
Indienii au cumpărat 540 de tone de aur în prima jumătate a anului 2011, cu 21% mai mult față de anul trecut, potrivit datelor furnizate de Consiliul mondial al aurului (World Gold Council).