Procesul de dezabonare a utilizatorilor de servicii multiplay (televiziune, internet fix și telefonie mobilă) este foarte complicat, începând cu contactarea furnizorului, până la concretizarea și soluționarea cererii, a constatat Consiliul Concurenței în unei cadrul analize, informează Mediafax.
Astfel, modalitățile de contactare a furnizorilor sunt greu accesibile, utilizatorii putând să se adreseze fie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completată într-unul din punctele de lucru ale furnizorului desemnate în acest scop. De asemenea, există și furnizori care nu menționează modalitatea de adresare în situația dezabonării, se precizează într-un comunicat al autorității de concurență.
În același timp, costurile ce intervin pentru dezabonare îi determină pe clienți, de foarte multe ori, să își reconsidere decizia. Peste 80% dintre cei care și-au schimbat furnizorul sunt de părere că nivelul costurilor este unul ridicat, iar mai mult de jumătate dintre ei apreciază că au fost descurajați de costurile aferente dezabonării.
De asemenea, autoritatea de concurență a constatat existența unor dificultăți și în procesul de abonare: instalarea și activarea serviciilor poate depăși chiar și 30 de zile. Aceste întârzieri sunt cauzate, în cea mai mare parte, de faptul că furnizorii solicită în primă fază semnarea contractului și, abia pe urmă, verifică dacă există infrastructura necesară sau soluția tehnică la locația clientului. Prin urmare, clienții nu au garanția că serviciile achiziționate le vor fi furnizate.