Începerea lucrărilor din Master Planul pentru construcția de autostrăzi ar putea determina români care lucrează în străinătate ca fierar-betonist sau dulgher să revină în țară, crede ministrul Rus, aflând că un milion de portughezi au revenit în țara natală, în 2000, pentru a lucra în infrastructură, informează Mediafax.”La discuțiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani, lucram în Portugalia. Și portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpșuni sau ca fierar-betoniști în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările – n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forța activă de muncă»”, a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.El a apreciat astfel că, dacă România va începe lucrările de construcție prevăzute în Master Plan-ul de transport, foarte mulți dintre românii care în prezent lucrează ca fierar-betonit sau dulgher în alte state europene vor reveni în țară, pentru un salariu mai mare sau în „condiții rezonabile”.Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Brașov (103 km), Ploiești – Comarnic (49 km), Craiova – Pitești (115 km), Comarnic – Brașov (54 km), Brașov – Bacău (158 km) și Gilău – Borș (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA.