Ministrul Transporturilor: Începerea lucrărilor din Master Plan va convinge muncitori români să revină în țară



Începerea lucrărilor din Master Planul pentru construcția de autostrăzi ar putea determina români care lucrează în străinătate ca fierar-betonist sau dulgher să revină în țară, crede ministrul Rus, aflând că un milion de portughezi au revenit în țara natală, în 2000, pentru a lucra în infrastructură, informează Mediafax.”La discuțiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani, lucram în Portugalia. Și portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpșuni sau ca fierar-betoniști în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările – n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forța activă de muncă»”, a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.El a apreciat astfel că, dacă România va începe lucrările de construcție prevăzute în Master Plan-ul de transport, foarte mulți dintre românii care în prezent lucrează ca fierar-betonit sau dulgher în alte state europene vor reveni în țară, pentru un salariu mai mare sau în „condiții rezonabile”.Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Brașov (103 km), Ploiești – Comarnic (49 km), Craiova – Pitești (115 km), Comarnic – Brașov (54 km), Brașov – Bacău (158 km) și Gilău – Borș (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA.



Recomandări

Județul Suceava este ocolit de autostrăzi și în a doua formă a Master Planului de Transporturi din România

Nechifor a anunțat că autostrada Siret – Suceava – București a fost inclusă în Master Planul de transporturi al României