Un factor important care a dus la producerea accidentului din munții Apuseni în urma căruia au murit două persoane a fost reprezentat de condițiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului, arată Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS), informează Mediafax.Pe de altă parte, urmare a accidentului din Apuseni, comisia de investigație a CIAS nu a identificat, în prezent, necesitatea niciunei recomandări imediate privind siguranța aviației civile, urmând ca, în momentul emiterii raportului final, în funcție de concluziile la care va ajunge comisia de investigație, să se emită și recomandări, „cu scopul evitării, pe cât posibil, a producerii unor evenimente similare”, se mai arată într-un comunicat de vineri.Potrivit sursei citate, în cele 30 de zile care s-au scurs de la data producerii acestui accident aviatic, s-au cules date și informații, s-au efectuat teste și discuții cu martorii. „În momentul de față, etapa de discuții cu martorii nu este finalizată. De asemenea, unele teste și analize sunt în curs de desfășurare, cu scopul determinării evoluției aeronavei implicate în accident, precum și a modului de funcționare a aeronavei pe timpul zborului”, mai arată CIAS, în comunicat. Conform sursei citate, din analiza primară a datelor a reieșit că aeronava deținea certificatul de navigabilitate în termen de valabilitate și că sistemul ELT, tip ARTEX C406-2, a fost montat pe aeronava YR-BNP în aprilie 2007.În ceea ce privește sistemul ELT al aeronavei, menționează reprezentanții CIAS, s-a constatat că antena fir responsabilă cu emiterea semnalului de 406,025 MHz era ruptă de la baza acesteia, iar firul rupt al antenei nu a fost găsit la locul accidentului. De asemenea, comisia a constatat că LED-ul transmițătorului se aprindea intermitent, semn că acesta era activat. „Pentru determinarea stării de funcționare a transmițătorului ELT, comisia de investigație CIAS a desfășurat un test. (…) Una dintre concluziile testului a fost că transmițătorul emite semnale pe cele trei frecvențe. (…) Concluziile privind funcționarea echipamentului ELT, precum și cele privind lipsa antenei vor fi prezentate în raportul final al investigației”, potrivit sursei menționate.