Un consilier școlar la aproape 1000 de elevi, deși ministerul a dublat numărul specialiștilor din școlile din județ



Inspectorul școlar general, prof. Grigore Bocanci
Inspectorul școlar general, prof. Grigore Bocanci

Ministerul Educației dublează numărul consilierilor școlari din județ, de la 54 de specialiști câți lucrează în prezent în școlile sucevene, la 115.
Potrivit inspectorului școlar general, prof. Grigore Bocanci, Ministerul Educației a distribuit 61 de posturi de consilieri pentru Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, care vor fi ocupate „de îndată”.
Posturile vor putea fi scoase la concurs pentru perioadă determinată chiar de la momentul repartizării, urmând să fie publicat anunț pentru ocuparea acestora, în cadrul concursului național pentru posturile didactice, precizează Ministerul Educației.
Bocanci a mai menționat că posturile primite vor îmbunătăți raportul consilieri școlari/ elevi, în județ fiind înscriși 114776 de elevi și preșcolari în învățământul preuniversitar.
Chiar dacă numărul acestor specialiști va crește simțitor, un consilier școlar va deservi aproape 1000 de elevi.
Din cauza acestui deficit, se întâmplă frecvent ca un consilier școlar să ofere servicii elevilor din mai multe unități de învățământ, situație în care eficiența muncii acestuia scade considerabil.
La nivel național, Ministerul Educației a repartizat 1.200 de noi posturi de consilieri școlari.
„Cele 1.200 de posturi au fost repartizate în toate cele 42 de județe, pentru acest demers fiind avute în vedere mai multe criterii obiective. În primul rând, s-au corectat decalajele istorice înregistrate între județe. În al doilea rând, s-a ținut cont de diferențele de densitate a populației școlare de la un județ la altul. Astfel, se vor înființa cabinete de consiliere școlară în unități de învățământ de dimensiune mică și medie, cele mai multe dintre acestea fiind localizate în mediul rural”, explică Ministerul Educației.
– Ce atribuții are un consilier școlar
Sfera atribuțiilor consilierului școlar este una destul de largă și vizează activități de informare, consiliere individuală sau de grup, documentare și îndrumare pentru preșcolari, elevi, părinți și profesori, autocunoaștere, adaptarea elevilor la mediul școlar, dezvoltare personală.
O altă atribuție importantă din sarcina acestor specialiști vizează orientarea școlară (pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a) și orientarea în carieră (pentru cei dintr-a XI-a și a XI-a).
Tototdată, consilierul școlar mai dezvoltă o serie de programe de prevenție, programe împotriva violenței, împotriva consumului de alcool, droguri și tutun etc.



Recomandări

Deputata AUR Veronica Grosu îl acuză pe premierul Bolojan că pentru o economie de 0,02% din PIB la buget a bulversat întreg sistemul de învățământ

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu
Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase
Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Ziua a treia a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii” – creativitate, reflecție și integritate

Ziua a treia a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii” – creativitate, reflecție și integritate
Ziua a treia a Școlii de vară „80 de cărți în jurul lumii” – creativitate, reflecție și integritate