Aproape 200 de elevi, dintre care doi cu medii peste 8, lăsați pe dinafară de repartizarea computerizată



Aproape 200 de elevi, dintre care doi cu medii peste 8, lăsați pe dinafară de repartizarea computerizată
Aproape 200 de elevi, dintre care doi cu medii peste 8, lăsați pe dinafară de repartizarea computerizată

Aproape 200 de absolvenți de gimnaziu din județ nu au fost repartizați la liceu în prima sesiune de admitere, chiar dacă unii dintre ei au medii care le-ar fi permis să intre la specializări bine cotate.
Un elev de la Școala Gimnazială Ipotești, cu media de admitere de 8,19, și un altul de la „Gheorghe Popadiuc” Rădăuți, cu 8,11, sunt în fruntea listei candidaților nerepartizați.
Alți 15 candidați au medii de admitere între 7 și 7,99.
Cel mai probabil, elevii rămași nerepartizați nu au completat fișele de admitere cu opțiuni realiste sau fie acestea au fost insuficiente, iar opțiunile exprimate de ei au fost ocupate de alți candidați care au avut medii mai mari.
De altfel, numărul total de locuri la licee este îndeajuns pentru ca toți candidații să fie repartizați, însă trebuie ca aceștia să-și exprime opțiuni suficiente și realiste.
Cei 196 de elevi nerepartizați în această sesiune de admitere vor trebui să participe la o sesiune ulterioară, organizată numai pe locurile rămase libere.
La nivelul județului Suceava, 4.504 elevi au aflat joi care sunt liceul și specializarea pe care le vor parcurge în următorii patru ani.
La nivel național, sunt peste 6.800 de elevi care au rămas nerepartizați.
Admiterea la liceu s-a realizat prin repartizare computerizată, pe baza mediei de la evaluarea națională, care are o pondere de 80%, și a mediei anilor de gimnaziu, cu o pondere de 20%.



Recomandări

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională