Schimbări majore în privința modului în care se circulă în municipiul Suceava se anunță a fi făcute în perioada următoare, începând chiar de anul acesta. Primarul Ion Lungu a prezentat miercuri o serie de măsuri propuse de specialiști în scopul fluidizării traficului, deciziile urmând a fi luate prin Consiliul Local, după ce sunt obținute toate avizele necesare. Printre acestea se numără introducerea sensurilor unice, pe două axe principale de transport, dar și bandă dedicată de transport public, în ambele sensuri, ceea ce va favoriza deplasările cu autobuzul/microbuzul, în locul celor cu mașina personală.
„Am avut o întâlnire săptămâna trecută cu reprezentanții firmei SC ADURO IMPEX SRL București, care lucrează, în urma câștigării licitației, la elaborarea documentației tehnico-economice aferentă proiectului "Sistem integrat de management și modelare urbană destinat fluidizării traficului și îmbunătățirii calității vieții".
Valoarea contractului este de 630.800 lei fără TVA, banii fiind asigurați din fonduri europene prin ADR NORD -EST, pe axa de Asistență tehnică.
Activitățile proiectului sunt:
- Intervenții la starea actuală a carosabilului;
- Implementarea unui sistem de management al traficului ;
- Dezvoltarea rețelei de piste dedicate circulației bicicletelor;
-Plantarea de perdele vegetale verzi (aliniamente de arbori și arbuști).
Proiectul vizează două axe:
-Axa 1 localizată între strada Sofia Vicoveanca și strada Calea Burdujeni
-Axa 2 Calea Obcinilor - B-dul George Enescu – Zamca - Nicolae Bălcescu -Mitropoliei - Petru Rareș - Vasile Alexandri.
Proiectul în mare parte este conturat.
Cel mai important lucru propus este sens unic pentru autovehicule și bandă dedicată de transport public în ambele sensuri.
La Managementul traficului sunt propuse soluții de semaforizare inteligentă, sisteme de senzori de parcare, amenajarea de treceri de pietoni cu semnal controlat, precum și montarea unui Sistem Automat de Dirijare a Circulației în vederea realizării "undei verzi". Va fi realizat un Centru de comandă și control care va funcționa non-stop, 7 zile pe săptămână, și va fi montat în încăperile disponibile deasupra parcărilor subterane.
De asemenea, pe Calea Unirii, în zona Bazarului, va fi amplasat un pasaj pietonal subteran și va fi desființată trecerea de pietoni semaforizată din zonă, pentru fluidizarea traficului”, a explicat Ion Lungu, care a menționat că observațiile și completările pe care le-a adus, împreună cu specialiștii din Primărie, vor fi analizate și corectate în proiect până la sfârșitul acestei luni.
“Până la sfârșitul lunii iulie ne dorim să aprobăm acest nou sistem de management și modelare urbană a traficului în orașul nostru, iar după ce vin cele 15 autobuze electrice de la firma Solaris din Polonia să introducem sensurile unice în zona analizată, respectiv Axa nr. 1 și Axa nr. 2, așa cum au fost prezentate”, a adăugat Ion Lungu.
În condițiile în care autobuzele electrice Solaris vor ajunge la Suceava cel mai devreme în toamna acestui an, cel mai probabil modificările majore vor fi implementate din 2023, anul acesta putând fi făcute doar o serie de lucrări pregătitoare.