Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 30 apr 2020 - Anul XXV, nr. 99 (7404)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,973 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6085 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Învățământul virtual nu poate și nu va putea înlocui învățământul față în față niciodată. El este doar o soluție de moment”

Joi, 30 Aprilie 2020 (12:09:04)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trecerea de la tablă și cretă la lecții predate exclusiv în mediul online a ridicat o serie de provocări pentru toți cei implicați, elevi și părinți, dar și profesori deopotrivă.

Mulți dintre aceștia din urmă au semnalat că elevii nu au resursele necesare pentru a învăța de acasă, desfășurarea lecțiilor online fiind compromisă de lipsa unor echipamente adecvate sau de neștiința de a folosi anumite aplicații.

De partea cealaltă, sunt și unități care s-au adaptat repede la schimbare și au găsit soluții pentru ca elevii să păstreze legătura cu școala și cu materia.

Lenuța Movileanu, prof. învățământ primar la Școala Gimnazială Nr. 8 Suceava, ne-a povestit cum a gestionat unitatea la care lucrează această nouă provocare, care sunt soluțiile pe care le-a găsit și cum decurge noul stil de predare.

Totuși, aceasta subliniază că, indiferent de resurse și de implicarea elevilor și profesorilor,„învățământul virtual nu poate și nu va putea înlocui învățământul față în față niciodată. El este doar o soluție de moment”.

„Am experiența cursurilor online desfășurate cu cadre didactice și acolo lucrurile merg foarte greu, dar atunci când vor fi cursanți copii de 6, 7, 8 ani sau chiar și cei de gimnaziu și liceu…. Esența învățământului este comunicarea cu elevul, declanșarea interesului, a curiozității și toate acestea se realizează prin efortul pe care îl face cadrul didactic, prin limbaj, mimică, gesturi, prin entuziasmul de care dă dovadă în timpul lecției. Cum va face toate acestea când tehnologia nu îi permite?”, spune învățătoarea.

 

·        „Apar dificultăți obiective, care nu mai depind de cadrul didactic.”

 

Redăm în continuarea scrisoarea pe care prof. Lenuța Movileanu ne-a trimis-o pe adresa redacției.

„În contextul actual al pandemiei, profesorii sunt antrenați în a căuta soluții în vederea desfășurării lecțiilor în mediul virtual. Problemele sunt multe și uneori greu de gestionat, deoarece sunt dificultăți obiective, care nu mai depind de cadrul didactic. Ceea ce s-a pus în discuție până acum a fost doar faptul că profesorii nu sunt pregătiți, nu au formarea inițială pentru a desfășura un astfel de învățământ și lipsa tehnologiei, atât pentru cadrul didactic, cât și pentru elev”, arată aceasta.

Profesoara povestește că la Școala Gimnazială Nr. 8 Suceava, prin Florin Slevoacă, președintele Asociației Părinților, s-a realizat platforma școlii, ca un tot unitar pentru toți elevii școlii, cu acces la fiecare clasă din învățământul primar și la fiecare profesor de gimnaziu, pe discipline de învățământ. Accesul la platformă se face simplu, în baza unui link, fără parole, fără complicații. În baza unui orar, realizat de conducerea școlii, elevii de gimnaziu vor accesa și vor realiza activitățile propuse de profesori. „Cea mai dificilă problemă, practic, s-a realizat, prin implicarea specialiștilor care ne-au ajutat”, spune aceasta.

 

·        „Sunt familii în care sunt chiar 8, 10 copii. Care va avea întâietate?”

 

Așa cum am nuanțat, prof. Movileanu evidențiază că educația din online nu poate fi decât o soluție de moment, pentru că tehnologia nu permite cadrului didactic să-și desfășoare lecția cu o eficiență ridicată.

„Pe lângă cele enumerate mai sus, intervin și multe alte probleme. În această perioadă, mulți părinți lucrează de-acasă. Au nevoie de tehnologie. Dacă în casă sunt mai mulți copii, și sunt familii în care sunt chiar 8, 10 copii, care va avea întâietate? Vă dați seama ce conflicte se creează. Mai apar și alte probleme, nu se pot conecta, nu au imagine, sunet și multe alte neprevăzute ce apar pe parcurs. Ce se întâmplă la clasele mici, unde copiii sunt dependenți de părinți pentru a accesa tehnologia? Dar cu cei care nu au fost prezenți din motive obiective?

Acest mod de a învăța este util pentru studenți și cred că se practica și până acum, poate fi utilizat în cazul elevilor ce vor da examene. Pentru cei mici va fi doar o întâlnire virtuală, pentru a ține legătura cu învățătoarea, educatoarea.

Multe probleme le vom observa pe parcursul desfășurării activității și ele vor trebui sesizate și luate în considerare.

Pentru a veni în sprijinul celor afirmate mai sus, se regăsesc pe EDUPEDU, în articolul Resurse pentru școala online: planificare, sfaturi și recomandări pentru profesori și părinți, de la Education Endowment Foundation,multe sfaturi-cheie, din care voi aminti doar:efortul de a implica părinții în procesul educațional, inclusiv în timpul cursurilor la distanță, încercarea de a limita tipurile de instrumente tehnologice folosite (tablete, laptopuri, telefoane), ținând cont de resursele medii ale comunității, când și cum este bine să aplici diverse metode de abordare a predării – activarea elevilor, explicare, exerciții, reflectarea la cele învățate, revizuirea materiei, cum sunt îndemnate școlile să îi abordeze pe părinții copiilor mici, respectiv pe părinții adolescenților pentru a-i sprijini pe aceștia în actul de învățare, cum să fie susținuți părinții să stabilească o rutină pentru învățarea online”, își încheie scrisoarea prof. Lenuța Movileanu.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Învățământul virtual nu poate și nu va putea înlocui învățământul față în față niciodată. El este doar o soluție de moment”.
 Vizualizări articol: 1984 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
„Învățământul virtual nu poate și nu va putea înlocui învățământul față în față niciodată. El este doar o soluție de moment”5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei