Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, în mod oficial, construcția autostrăzii A7, Siret – Suceava – Ploiești. Gheorghe Flutur a făcut anunțul după o ședință care a avut loc în prezența noului director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Sorin Scarlat, precum și a prefectului de Suceava, Alexandru Moldovan. Flutur a spus că în cadrul ședinței s-au discutat perspectivele investiționale în infrastructura rutieră din județ. „Cea mai bună veste este aceea că se va construi autostrada Siret – Suceava – Ploiești (A7), care va fi finanțată din fonduri europene. Studiile de fezabilitate pentru tronsoanele Siret – Suceava, de 41 de kilometri și Suceava – Pașcani, de 60 de kilometri, vor fi scoase la licitație până la sfârșitul acestei luni”, a spus șeful administrației județene. El a spus că valoarea estimativă pentru tronsonul Siret – Suceava este de 893 milioane lei, în timp ce pentru Suceava – Pașcani suma va fi de 1,3 miliarde lei. Flutur a precizat că lungimea totală a autostrăzii A7 este de 430 de kilometri, iar valoarea totală a investiției va fi de 4,9 miliarde de lei, cu tot cu TVA.
În ceea ce privește Autostrada Nordului Suceava – Dej – Satu Mare, în cadrul ședinței de marția fost prezentată etapizarea proiectului și tratarea în primă fază a centurilor ocolitoare de pe traseu, respectiv cele din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei. „Acum se discută despre transferarea unor bani de la Programul Operațional Infrastructură Mare la Programul Operațional Regional, pentru ca aceste centuri să fie eligibile. În perioada imediat următoare vor veni specialiști din cadrul CNAIR pentru a discuta la concret realizarea centurilor”, a spus Gheorghe Flutur.
Președintele CJ Suceava a mai declarat că la discuții a participat și directorul DRDP Iași, Mugurel Laicu, căruia i-a solicitat modernizarea DN2 Grănicești – Vama Siret, modernizarea unor porțiuni din DN 17 Suceava – Vatra Dornei, modernizarea drumului național Păltinoasa – Marginea – Vicovu de Sus, precum și a tronsoanelor Adâncata – Zvorâștea, Rădăuți – Gălănești, Sadova – Trei Movile – Ciumârna, precum și investiții în sensuri giratorii.
„Am solicitat ca aceste întâlniri să aibă loc periodic și la ele să participe și reprezentanți ai Consiliului Județean, șefi de instituții deconcentrate, pentru a găsi cele mai bune și cele mai rapide soluții pentru rezolvarea problemelor. În ultimii ani Consiliul Județean a fost fugărit de la aceste întâlniri și cred că județul a avut de pierdut”, a încheiat Gheorghe Flutur.