Medic șef de secție din Spitalul de Urgență, demis deoarece chema pacienți din ambulatoriu la cabinetul privat pentru consultație



Fetița rănită la ochi SURSA FOTO Facebook
Fetița rănită la ochi SURSA FOTO Facebook

Medicul șef al secției Oftalmologie din Spitalul „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, dr. Georgeta Martiniuc, a fost înlocuită din funcție, după ce s-a dovedit că a chemat la cabinetul privat un copil rănit la ochi, venit pentru consultație în ambulatoriul spitalului. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat că măsura demiterii din funcție a fost luată ieri, după verificarea celor reclamate de părinții copilului. Medic șef de secție interimar a fost numită dr. Anca Trifina.
Evenimentele care au dus la înlocuirea medicului oftalmolog Georgeta Martiniuc au fost prezentate de cel care a făcut reclamația, pe pagina sa de Facebook: www.facebook.com/baltaru.lucian
„Duminică după-amiaza, esplanada centrală.
O zi frumoasă, cald. Am ieșit cu copiii cu bicicletele.
Întâmplarea nefericită face ca un coleg de-al fiicei mele cu care s-a întâlnit în centru, neavând bicicleta în dotare, a cugetat că e cool să te joci cu niște bețe. Exact. Prin ochii copiilor care merg pe bicicletă.
În fine. I-a băgat bățul în ochi, fata a căzut cu tot cu bicicleta și am trecut milimetric pe lângă o tragedie.
Durere, ochiul sângera… Am dat fuga la UPU.
Am fost preluați destul de repede de pediatru și trimiși de urgență la secția de oftalmologie. Auzisem eu că duminica nu sunt oftalmologi de gardă, dar nu prea aveam de ales.
Am ajuns la oftalmo. Nu era medic… Însă era o doamnă asistentă care poate fi dată ca exemplu de «așa DA». Am doar cuvinte de laudă la adresa acestei doamne și mă înclin.
I-a verificat ochiul și văzul, a constatat o leziune pe cornee, a curățat și a aplicat un tratament.
Și ne-a chemat a doua zi dimineață, la prima oră, să ne vadă un medic specialist.
Și de aici începe a doua parte a poveștii…
A doua zi dimineață ne-am prezentat din nou la UPU și am fost trimiși în ambulatoriu, la cabinetul de oftalmologie.
Programul era de la 8. Pacienți erau vreo 17 la ușă. Cu noi 18. În scurt timp îmi dau seama că nu intră nimeni la consultații și întreb pe cineva dacă a venit doctorița.
«Pe naiba a venit. Asta vine numa’ când are chef.» – mi-a răspuns un bărbat trecut de 60 de ani.
Mult stimată doamnă doctor Martiniuc Georgeta. Doctor Martiniuc Georgeta. Ar fi trebuit să fie la cabinet de la ora 8…
Am intrat în cabinet și am întrebat asistenta când vine și de ce nu este deja acolo.
„O sun de la 8. Îmi dă ocupat sau îmi scrie sms ««Să aștepte»»” zice asistenta.
Ies din cabinet. Era deja ora 9 fără 1 minut…
Fac rost de numărul directorului medical – Dl. Dr. Macovei.
Și sun. Spre surprinderea mea, răspunde prompt și îmi ascultă oful. Promite că se rezolvă imediat.
Și așa a fost. În câteva minute, a ajuns mult stimată doamnă doctor într-un suflet la cabinet.
Pentru că fetița era singurul pacient copil și cu dureri, ne-a chemat pe noi primii în cabinet.
Și în loc să-și facă treaba, a început ancheta…!
M-a întrebat dacă eu am sunat cumva la director (spune-i acum că tu ai fost, când copilul ți-e în mâna ei…), i-a zis asistentei că TREBUIE să afle cine a sunat, că este IMPORTANT să afle cine a fost la director și de astea.
Consultația a durat 30 de secunde cred și… NE-A CHEMAT LA EA LA CABINET, PE MĂRĂȘEȘTI, DUPĂ-AMIAZĂ LA 3!!!
M-am blocat. Am venit la UPU ca să-mi fac programare la cabinetul privat al unei… duamne doftor!?
Am ieșit. M-am dezmeticit un pic și am pus mâna pe telefon. Pe cine să sun? Pe directorul medical, că doar a fost atât de amabil…
Sună. Nu răspunde. Mă duc spre mașină. Mă sună el.
„Domnule director, mulțumesc pentru promptitudinea cu care ați intervenit, dar uitați care-i treaba…”
Și-i povestesc ce și cum. Mă invita să scriu o plângere și să o înregistrez la secretariat. Îi spun că am un copilaș cu dureri și chiar nu am chef. Insistă de mai multe ori să înregistrez o plângere, pentru că doar astfel putem schimba lucrurile. I-am spus că mă mai gândesc.
Am plecat săgeata la un cabinet privat, fără programare. Am fost consultați de o domnișoară doctor foarte amabilă, care s-a mai uitat probabil și la filme americane.
Mi-a explicat pe larg ce probleme sunt, ce riscuri, ce avem de făcut, când să revenim la control (gratuit), i-a aplicat tratament. Așa, mișto, ca la privat. Și ne-a dat și acasă tratament. Totul a durat 15 minute.
Ce a exclamat copilul de 8 ani? „Uau, ce diferență față de spital, tati…”
Am plătit doar 50 de lei consultația și 35 tratamentul. Și pentru că ne-a rămas ceva timp, am dat o fugă și la spital din nou.
Mă convinsese domnul dr. Macovei.
Am scris plângerea, am înregistrat-o și pac-pac, am ușchit-o rapid că e mai bine să ne fie dor de spitalul ăsta.
Eeei, și dacă ați citit până aici, să știți că de fapt asta voiam să spun. Dar fără povestea toată, nu prea ați fi înțeles…
Cine credeți că mă sună a doua zi dimineață la 7,50?
.
.
.
Nu ați ghicit…
.
.
.
Mă sună managerul spitalului, personal.
Voia doar să-i confirm cele reclamate și probabil să înțeleagă mai bine ce s-a întâmplat.
– De ce? L-am întrebat.
– Pentru că astfel de oameni trebuie să dispară din spital.
Ehehei… Pe voi când v-a sunat ultima dată un manager „de la stat” să vă ceară feedback?
Pentru aceasta, îl felicit pe domnul Rîmbu și îi doresc să-și vadă visul îndeplinit: un spital județean la standarde europene.
SCOPUL acestei postări este să vedem jumătatea plină a paharului.
Nu vreau să remarcăm medicii care nu își fac treaba și să-i facem notorii, ca pe ăștia îi știm.
În schimb, aș vrea să remarcăm acele persoane care își fac treaba PESTE așteptări și care pot schimba sistemul:
– Directorul Medical Dr. Macovei
– Managerul Rîmbu Vasile
PS: Numărul de telefon al Directorului medical este afișat pe toți pereții spitalului, nu am intervenit la vreun general pentru a-l obține…”



Recomandări

Consultații și investigații medicale gratuite, oferite la Siret de voluntarii de la Paraclisul Catedralei Naționale

Consultații și investigații medicale gratuite, oferite la Siret de voluntarii de la Paraclisul Catedralei Naționale
Consultații și investigații medicale gratuite, oferite la Siret de voluntarii de la Paraclisul Catedralei Naționale

Spitalul din Vatra Dornei își extinde gama serviciilor medicale cu operații de protezare de șold și operații laparoscopice

Spitalul din Vatra Dornei își extinde gama serviciilor medicale cu operații de protezare de șold și operații laparoscopice
Spitalul din Vatra Dornei își extinde gama serviciilor medicale cu operații de protezare de șold și operații laparoscopice

Pacienții vor putea reclama direct la Ministerul Sănătății dacă sunt trimiși de la spitalul public către cabinete private

Scandal în Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Suceava după ce o pacientă a fost nemulțumită că nu i se fac analize mai rapid

Scandal în Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Suceava după ce o pacientă a fost nemulțumită că nu i se fac analize mai rapid
Scandal în Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Suceava după ce o pacientă a fost nemulțumită că nu i se fac analize mai rapid

Aproape 700 de pacienți au solicitat până acum consultații pentru bolile genetice, la cabinetul de Genetică Medicală din Spitalul Clinic Suceava