În cadrul festivității de aniversare a 28 de ani de la transformareaInstitutului de Subingineri în Universitatea „Ștefan cel Mare”, rectorul interimar al instituției, prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, a făcut un apel la schimbare în ceea ce privește modul de predare la USV.
Acesta a citit un manifest care cuprinde trei noi direcții ale procesului educațional propuse de Consiliul de Administrație începând cu semestrul al II-lea al anului universitar 2017-2018. Prima face referire la motivarea studenților pentru studiu, a doua se referă la creșterea gradului de interactivitate a cursurilor, iar al treilea punct recomandă dezvoltarea creativității studenților.
De asemenea, titularul fiecărei discipline este încurajat să susțină o activitate extracurriculară cu studenții, în afara activităților prevăzute în fișa disciplinei.
Mihai Dimian a argumentat necesitatea unor astfel de măsuri menționând că „ne aflăm în fața unei schimbări majore în ceea ce privește educația din România. Studenții de astăzi sunt cei care, în urmă cu câțiva ani, la testele PISA, au obținut ultimul loc în ceea ce privește motivația pentru studiu, la mare depărtate de celelalte peste 60 dețări din studiu. Dacă noi vom continua să predăm așa cum o facem acum, fără să ne punem problema cum motivăm acești tineri să învețe, avem de dus o bătălie care este deja pierdută. De aceea, vă rog ca primul lucru pe care-l faceți când vă pregătiți cursurile este să vă gândiți cum trecem prin această criză, cum motivăm studenții de azi pentru a recepta ceea ce încercăm noi să le transmitem. Trebuie să fim conștienți să facem schimbările necesare pentru a fi competitivi, pentru a ne putea adapta. Vă propunem un manifest și aceste lucruri nu vă așteptați să le găsiți în fișa de evaluare, nu vă așteptați să primiți bonusuri pentru ele. Este decizia dumneavoastră dacă doriți să schimbați ceva”.