Elementele de noutate apărute în legislația specifică și postate pe site-ul Guvernului României: „În cazul construcțiilor sau amenajărilor cu suprafață mai mare de 200 mp, având destinația de comerț, cultură și turism, autorizate din punct de vedere al securității la incendiu, dispunerea măsurii complementare de oprire a funcționării se face în oricare din următoarele situații:Depășirea cu mai mult de 10% a numărului de utilizatori pentru care s-a acordat autorizația de securitate la incendiu;Depășirea numărului de niveluri supraterane față de valoarea de referință admisă pentru clădirile cu nivelul V de stabilitate la incendiu/grad de rezistență la foc;Desființarea unei căi de evacuare atunci când potrivit reglementărilor tehnice specifice se impun două sau mai multe căi de evacuare, în concordanță cu valoarea de referință;Reducerea prin elemente de construcție, cu mai mult de 25% din valoarea de referință a înălțimii/lățimii căilor de evacuare, în condițiile în care deficiența nu poate fi înlăturată pe timpul controlului;Desființarea instalațiilor/sistemelor de stingere a incendiilor ori de detectare, semnalizare și avertizare incendiu, precum și a celor de iluminat de securitate pentru evacuare.Valorile de referință pentru aceste criterii sunt cele cuprinse în documentațiile tehnice aferente autorizațiilor de securitate la incendiu, emise de inspectoratele pentru situații de urgență, raportate la cerințele reglementărilor tehnice indicate în documentația care a stat la baza obținerii autorizației.În cazul construcțiilor sau amenajărilor cu suprafață mai mare de 200 mp, având destinația de comerț, cultură și turism, care nu au autorizație de securitate la incendiu, dispunerea măsurii complementare de oprire a funcționării se face în oricare din următoarele situații:Depășirea numărului maxim de utilizatori pentru baruri, cluburi, discoteci și restaurante cu mai mult de 10% din valoarea de referință;Depășirea numărului de niveluri supraterane față de valoarea de referință admisă pentru clădirile cu nivelul V de stabilitate la incendiu/ gradul de rezistență la foc;Neasigurarea numărului minim de căi pentru evacuare față de valoarea de referință;Reducerea prin elemente de construcție, cu mai mult de 25% din valoarea de referință a înălțimii/lățimii căilor de evacuare, în condițiile în care deficiența nu poate fi înlăturată pe timpul controlului;Neechiparea cu instalații de stingere a incendiilor ori de detectare, semnalizare și avertizare incendiu, în concordanță cu valoarea de referință;Neechiparea cu instalații/sisteme de desfumare ori instalații de iluminat de securitate pentru evacuare, în concordanță cu valoarea de referință;Categorii de construcții sau amenajări la care nu au fost identificate data realizării documentației tehnice de autorizare a lucrărilor de construcții sau momentul punerii în funcțiune. Valorile de referință pentru aceste criterii sunt cele cuprinse în reglementările tehnice specifice în vigoare la data realizării documentației tehnice de autorizare a lucrărilor de construcții sau la momentul punerii în funcțiune.Măsura de oprire a funcționării ori utilizării clădirilor ori spațiilor amenajate se realizează până la obținerea autorizației de securitate la incendiu. Pentru situația depășirii cu 10% a numărului de utilizatori pentru care s-a acordat autorizația, măsura complementară de oprire a funcționării ori utilizării clădirilor ori spațiilor amenajate se dispune pentru 60 de zile calendaristice începând cu data comunicării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor.”În urma aprobării de către Guvernul României a acestor acte normative care vin să întărească disciplina în materie de securitate la incendii, Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) „Bucovina” al Județului Suceava face următoarele precizări:„În decursul timpului, pe teritoriul județului Suceava s-au înregistrat situații de urgență complexe (incendii, inundații, alunecări de teren, accidente și altele) care au pus în pericol viața și sănătatea persoanelor, și nu de puține ori s-au înregistrat și victime omenești.Pe timpul activităților preventive executate de către personalul inspectoratului s-au avut în vedere, în principal, remedierea pe loc a deficiențelor constatate, instruirea personalului de pe locul de muncă și acordarea asistenței tehnice de specialitate factorilor de decizie, cu privire la managementul riscurilor potențiale din unitatea respectivă.Cei mai mulți conducători de unități și obiective economice au înțeles să se conformeze cerințelor legislației specifice și să implementeze măsurile de punere în siguranță a utilizatorilor cu activitate permanentă și temporară, în spațiul de lucru respectiv.Sunt și situații când factorii de decizie din obiectivele și instituțiile în cauză nu au înțeles importanța activității preventive desfășurate de cadrele inspectoratului și să dea finalizarea cuvenită proceselor verbale și notelor de control ce le-au fost aduse la cunoștință, acceptând să-și desfășoare în continuare activitatea, punând sub semnul întrebării siguranța utilizatorilor.Și în acest moment, când au fost emise ultimele acte normative pe linia securității la incendiu, activitatea cadrelor ISU va urmări același scop, de punere în siguranță a obiectivelor și utilizatorilor aferenți, respectând, ca și până acum, principiile care stau la baza activității de prevenire, și anume: principiul legalității, principiul continuității și gradualității, principiul imparțialității și principiul confidențialității.Asigurăm cetățenii județului de obiectivitatea și imparțialitatea cadrelor inspectoratului în activitatea preventivă desfășurată, pentru implementarea legislației în vigoare, reiterând faptul că nu putem să comensurăm material viața și sănătatea persoanelor, precum și traumele psihice ale celor apropiați victimelor.Drept urmare, considerăm că nici o măsură materială nu poate fi considerată prea costisitoare, comparativ cu viața și sănătatea unei persoane”.