Google
TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
 
sâmbătă, 28 mar 2015 - Anul XX, nr. 72 (5884)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8419 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,3293 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Timflow
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   19 imagini |   ø fişiere video

Oraş sufocat

Străzile Sucevei, transformate în cimitir de maşini vechi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Lipsa locurilor de parcare, un fenomen tot mai acut resimţit în municipiul Suceava, atât de şoferi, care ajung chiar să se ia la bătaie cu vecinii lor, pentru un petec de pământ, dar şi de pietoni, care nu mai pot circula pe trotuarele ocupate de maşini, merge în paralel cu un alt fenomen, cel al abandonării maşinilor vechi, chiar şi în zone ultracentrale.

 

O maşină la doi locuitori

Invazia de maşini second-hand de peste hotare, multe cumpărate pentru doar câteva sute de euro, schimbările de mentalitate, prin care maşina nu mai este considerată un lux, ci o necesitate, iar transportul public în comun ceva ruşinos, nu un semn de civilizaţie, toate au dus la o adevărată „explozie” a autovehiculelor parcate pe străzile înguste ale Sucevei.

Conform datelor existente în cadrul serviciului Taxe şi impozite din cadrul Primăriei Suceava, în municipiul reşedinţă de judeţ sunt înregistrate la plată aproape 39.500 de mijloace de transport, dintre care aproximativ 900 sunt motorete, scutere sau motociclete.

Numai că, pe lângă maşinile celor care sunt înregistraţi legal, acolo unde locuiesc ori îşi desfăşoară activitatea (10.500 de mijloace de transport fiind înregistrate pe persoane juridice), mii de alte maşini care circulă zi de zi prin Suceava, ocupă locuri de parcare, poluează aerul şi „contribuie” la distrugerea mai rapidă a străzilor, sunt înregistrate prin Bulgaria sau figurează la plată prin comunele învecinate, unde taxele şi impozitele sunt ceva mai mici.

La o populaţie de 91.000 de persoane, conform ultimului recensământ, rezultă clar că, în prezent, în Suceava este câte o maşină la fiecare doi locuitori – asta fără a ţine cont de faptul că o mulţime sunt copii şi tineri care nu au carnet de şofer, dar şi bătrâni care nu au avut niciodată maşină.

Luând în calcul numărul de locuinţe din Suceava – aproape 40.600, ar rezulta că fiecare familie are câte o maşină, când, de fapt, unii au parcate la scara blocului câte 2-3 maşini de familie.

Cert e că oriunde te uiţi, în orice cartier, străzile, trotuarele şi spaţiile verzi au fost acaparate de maşini.

 

Hârburile uitate de lume

În toată această nebunie a crizei locurilor de parcare, care în unele zone nu ar putea fi rezolvată decât dacă maşinile ar sta ca oamenii în bloc, parcate pe mai multe etaje, mai există un factor care o accentuează – nepăsarea şi o oarecare doză de nesimţire a celor care îşi lasă vechile maşini abandonate prin oraş, chiar şi în zone ultracentrale, intens circulate, blocând cu anii locuri de parcare care ar fi de folos pentru mii de participanţi la trafic.

Hârburi uitate în faţa blocurilor se găsesc prin toate cartierele Sucevei.

În Zamca, maşinile abandonate, cu tabla măcinată, din care a început să crească vegetaţia – ba un copăcel, ba un smoc de iarbă, urmând să ajungă un fel de „grădină” pe patru roţi, au devenit parte integrantă a peisajului.

Pe Mărăşeşti, aproape de Catedrală, sunt câteva Dacii „împământenite”, după cum le spun locuitorii din zonă, care au şi uitat de când au rămas maşinile respective înţepenite acolo.

Până de curând, pe strada Mihai Viteazu, în plin centrul Sucevei, erau vizibile două hârburi, unul parcat pe trotuar şi altul în stradă, pe una din benzile de circulaţie.

Dacă cel de pe trotuar nu se remarca decât prin tabla găurită de rugină şi prin mormanele de mizerie adunate dedesubt, cealaltă, parcată în faţa unui restaurant, în apropiere de Colegiul Naţional „Petru Rareş”, devenise o adevărată pată pe obrazul Sucevei.

Pe lângă aspectul jalnic al maşinii neîntreţinute, câţiva „binevoitori” au „înfrumuseţat-o” spărgându-i geamurile, împrăştiind mii de cioburi pe stradă şi prin maşină.

Exemple de acest gen sunt şi în buricul târgului, aproape de kilometrul 0 al oraşului, unde, unul dintre puţinele locuri de parcare create la suprafaţă, lângă sediul Bancpost, este ocupat de ani de zile de un Daewoo Espero, cu toate roţile dezumflate, cu toba lipită de asfalt. La câţiva paşi mai încolo, în spatele sediului Bancpost, o Dacie ruginită, pe chituci şi cu geamurile sparte, ocupă de multă vreme un loc bun de parcare.

În locul acestor hârburi abandonate ar fi putut parca zilnic cel puţin câteva zeci de maşini ale celor care au treabă în zonă, una intens circulată, dar, din cauza nepăsării unora sau chiar a nesimţirii, în tot oraşul sunt sute de locuri de parcare blocate cu maşini ale căror stăpâni nu le mai găsesc rostul, dar nici nu fac ceva să scape de ele.

 

Aproape 400 de maşini abandonate, în evidenţele Primăriei Suceava

Chiar dacă legea privind vehiculele abandonate pe străzi există din 2002, abia din 2005, odată cu creşterea numărului de autovehicule din oraş, existenţa acestora a început să fie considerată o problemă şi să fie luate măsuri.

„Din 2005 până în prezent au fost identificate 389 de maşini abandonate pe domeniul public al municipiului Suceava. Proprietarii acestora au fost identificaţi şi somaţi.

Efectiv, doar 32 de maşini au fost ridicate, depozitate şi ulterior valorificate”, a precizat Petru Achim, inspector în cadrul Serviciului de Administrare a Străzilor de la Primăria Suceava, care s-a ocupat de această activitate de la început.

Cartierele Obcini şi George Enescu, urmate de Zamca şi Burdujeni, sunt zonele cu cele mai multe maşini abandonate pe domeniul public, conform evidenţelor municipalităţii sucevene.

Ridicarea maşinilor nu se poate face oricum, ci numai după respectarea mai multor paşi, prevăzuţi în legea privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân abandonate pe domeniul public sau privat – Legea 421/2002, modificată cu Legea 309/2006 şi HG 156/2003 pentru aprobarea normelor metodologice.

 

Maşini vândute la fier vechi

Maşinile ridicate de pe străzile Sucevei în acei primi ani de activitate au fost ţinute cam câte un an de zile în curtea unei clădiri a Direcţiei Domeniului Public, de lângă Gara Iţcani. Conform legii, dacă proprietarii nu vin să le revendice şi să plătească amenda plus cheltuielile făcute de primărie pentru ridicarea maşinii, aceasta trece în proprietatea municipalităţii.

În cele din urmă, cum proprietarii lor nu s-au mai interesat de zecile de rable luate de pe străzile Sucevei, s-a decis valorificarea lor, pentru a fi eliberat şi spaţiul ocupat în curte.

„Din vânzarea lor la fier vechi s-a obţinut între 300 şi 500 de lei pentru fiecare autoturism în parte, scăzămintele fiind destul de mari”, a explicat inspectorul Petru Achim.

Preţul a fost diferit de la un an la altul, în funcţie de preţurile pieţei la fier vechi.

„Am vândut şi cu 1,5 lei kilogramul de fier, dar şi cu 80 de bani, dacă aşa era preţul atunci, prin 2010-2011. Inclusiv maşina mea am vândut-o tot cu 80 de bani pe kilogramul de fier”, a precizat reprezentantul municipalităţii sucevene.

Costurile de ridicare şi transport al maşinilor abandonate au fost acoperite din vânzarea lor la fier vechi, fără ca această activitate să fi fost una profitabilă.

„Costurile erau aproape egale cu sumele încasate din valorificarea lor la fier vechi. Diferenţele rezultate au fost de ordinul zecilor de lei. Nu faci o afacere din aşa ceva”, a explicat inspectorul Petru Achim.

O altă etapă importantă, care vine în sprijinul proprietarului rablei, este cea de radiere din oficiu a maşinii abandonate şi ridicate de municipalitate.

„Treaba noastră nu se sfârşeşte odată ce am scăpat de maşinile luate de pe străzi. După valorificarea lor avem de înştiinţat serviciul de taxe şi impozite din localitatea de care aparţine, să fie scoşi proprietarii din evidenţele lor contabile, să nu se trezească respectivii că au de plătit impozite şi peste zece ani de zile pentru o maşină ce nu mai există”, a adăugat reprezentantul municipalităţii sucevene.

 

Licitaţie pentru maşini vechi, la Arad şi Oradea

În vreme ce la noi s-a mers pe varianta cea mai simplă prevăzută de lege, alte primării din ţară au căutat alte variante de valorificare a maşinilor „uitate” în stradă de proprietarii lor.

De exemplu, la Arad, municipalitatea nu s-a mulţumit doar să le adune de pe străzi, ci le-a scos la licitaţie. În acest fel, primăria a adus mai mulţi bani la bugetul local decât dacă le-ar fi dus la centrele de colectare a fierului vechi.

La ultima licitaţie, organizată în septembrie 2014, cea mai licitată piesă a fost un tractor, care a fost adjudecat cu 3.700 de lei, de aproape 20 de ori mai mult decât preţul de pornire. Decana de vârstă a licitaţiei a fost o maşină din 1970, iar cel mai nou autoturism era fabricat în 2002 şi a fost vândut cu 2.000 de lei. O altă atracţie a fost un autoturism de teren, cumpărat în timp record.

În urma licitaţiei, Primăria Arad a adunat nu mai puţin de 70.000 de lei, de trei-patru ori mai mult decât ar fi câştigat dacă rablele ajungeau la fier vechi. În ultimii doi ani, bugetul local a strâns din asemenea licitaţii peste 160.000 de lei.

La Oradea s-a mers tot pe ideea de licitaţie, în loc de vânzare la centrele de reciclare, dar preţul de pornire a fost stabilit la 1 leu pe kilogram, iar taxa de participare a fost stabilită la 200 de lei, iar printre condiţiile care trebuiau îndeplinite a fost deţinerea autorizaţiei de mediu valabilă care prevede colectarea, dezmembrarea şi tratarea maşinilor casate.

 

Programul „Rabla” şi somaţiile pe bord, cele mai eficiente

Din diverse motive, în ultimii doi ani nu s-au mai ridicat deloc maşini de pe străzile Sucevei. Pe de o parte, Programul „Rabla”, demarat la nivel naţional, a determinat mulţi dintre proprietarii de maşini vechi să îşi valorifice maşinile hârbuite, luând alta nouă pentru ei sau cedând cuponul de achiziţie altora interesaţi să cumpere o maşină nouă.

„Situaţia abandonului de autoturisme uzate pe străzi s-a îmbunătăţit ca urmare a demarării Programului <Rabla>, cetăţenii au răspuns mult mai bine somaţiilor trimise de municipalitate”, a declarat Ştefan Vasincu, şeful Serviciului de Administrare Străzi.

Iniţial, legea nu prevedea afişarea de somaţii pe parbrizul maşinilor abandonate.

„După ce legea a fost modificată şi am putut pune pe parbriz somaţiile, cu hârtie autoadezivă, au devenit mai receptivi. Îţi mai atrage atenţia un vecin, te mai întreabă unul-altul ce e cu maşina de acolo. A avut efect”, a precizat reprezentantul municipalităţii sucevene.

 

Maşini din alte judeţe, abandonate pe străzile Sucevei

Identificarea proprietarilor maşinilor abandonate şi somarea lor s-au poticnit în numeroase rânduri din cauza autoturismelor din alte judeţe, „uitate” pe străzile Sucevei.

Până acum, cele mai multe maşini abandonate în municipiul Suceava, dar care sunt înmatriculate în alte judeţe, sunt din Botoşani, Bacău, Braşov, Mureş, Timişoara şi Galaţi.

O astfel de problemă o ridică acum numărul mare de maşini înmatriculate în Bulgaria, care circulă pe străzile Sucevei. Aproape toate sunt maşini second-hand cu o vechime destul de mare, pentru care taxa de poluare este şi mai costisitoare.

În câţiva ani, multe dintre ele vor fi hârburi, pe care proprietarii le vor lăsa parcate la colţul blocului, pe trotuare sau chiar în stradă, blocând o bandă de circulaţie, iar ei vor circulate cu altele, mai noi, pe care le aduc din afara la costuri reduse.

Practic, numărul hârburilor din oraş va creşte tot mai mult, de la un an la altul, mai ales că noul Program „Rabla” nu mai permite vânzarea tichetelor altor persoane către o persoană care vrea să îşi cumpere maşină nouă, aşa cum s-a întâmplat anii anteriori, fiind impusă o limitare de un tichet la o maşină nouă cumpărată.

 

Procedura de identificare şi somare a proprietarilor maşinilor abandonate

Conform prevederilor legale, după identificarea în teren a vehiculului abandonat, pe parbrizul acestuia se pune o somaţie autoadezivă.

În timpul acesta, cei de la primărie înregistrază numărul maşinii, culoarea, caracteristicile, tipul acesteia, se trimite un tabel la Serviciul Permise şi Înmatriculări auto, să li se comunice proprietarii şi adresa de domiciliu a acestora.

Apoi se face o înştiinţare scrisă, semnată de primar, cu confirmare de primire.

De la data primirii acesteia, în cinci zile, dacă proprietarul maşinii abandonate nu face nimic pentru a elibera spaţiul ocupat, încep demersurile de ridicare a vehiculului. Un prim pas este declararea vehiculului ca fiind abandonat.

În baza dispoziţiei de primar, inspectorii din primărie, împreună cu firma care are contract pentru ridicarea maşinilor, merg să o ridice.

În total, de la lipirea somaţiei pe parbriz până la ridicarea maşinii trec aproximativ zece zile.

„Ideea nu e să-i iei omului maşina, ci să rezolvi problema. Dacă oamenii înţeleg că nu o mai pot lăsa acolo şi eliberează singuri domeniul public, cu atât mai bine”, consideră inspectorul Petru Achim, responsabil de identificarea şi ridicarea maşinilor abandonate pe domeniul public al municipiului Suceava.

 

Programul „Rabla”, alternativa ridicării maşinilor de către primărie

Persoanele fizice interesate să achiziţioneze un autovehicul nou prin Programul „Rabla” se pot înscrie la dealerii auto şi, ulterior, îşi pot casa maşinile mai vechi de opt ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului. Ministerul Mediului a anunţat deja că programul va continua şi în 2015, datorită popularităţii sale.

În 2014, au fost duse la casat 20.391 de maşini vechi şi au fost decontate tot atâtea tichete pentru achiziţia de maşini noi, de către persoanele fizice şi juridice.

În premieră, anul trecut, Programul „Rabla” pentru persoane fizice a presupus eliberarea de tichete electronice de reducere direct la dealer-ul auto de la care beneficiarul dorea să-şi cumpere maşina nouă. Tichetele n-au mai fost repartizate pe judeţe, ci au putut fi extrase de dealeri dintr-o bază naţională, în funcţie de înscrieri. Persoanele care aveau maşini mai vechi de opt ani le-au putut duce la casat, la orice colector autorizat, pentru a obţine reducerea de 6.500 de lei pentru cumpărarea unui nou autoturism. Chiar dacă a fost sub formă de tichet electronic, această reducere a putut fi transmisă altor persoane, tichetul electronic fiind eliberat pe numele celui care dorea să cumpere autoturismul.

În vederea stimulării achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, s-a oferit posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 de lei în următoarele situaţii: achiziţionarea unui autovehicul nou încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, respectiv achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Străzile Sucevei, transformate în cimitir de maşini vechi.
 Vizualizări articol: 6355 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
Străzile Sucevei, transformate în cimitir de maşini vechi5.054

Shopping City Suceava
MedClinic
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Stati linistiti, nu se va intampla nimic. trimis de
(28 mar 2015, 12:08:15
Am facut o plangere la politia locala despre o dacie adandonata din 2013 zona Marasesti, si ... nimic. Bine că totuși reschimbă bordurile si pun pavele ... hahaha, cică asa au facut rost de 50 locuri de parcare. IDIOTILOR! la peste 400 de locuri castigate cu aceste cadavre v-ati gandit????
2.   Intrebare... trimis de
(28 mar 2015, 12:20:58
unde ma pot adresa pentru a sesiza existenta unei masini abandonate ?
3.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 12:21:14
Suntem la Slatina unde are loc inaugurarea muzeului de belle arte "Spaga Darius".Sunt o groaza de turisti care au venit cu ocazia acestui eveniment epocal.Vorba criticului de arta Eudoxiu Criticarescu":Acest muzeu va fi ceva ce n-a vazut Parisul".In grupul de turisti facem cunostinta si cu familia Suceveanu.De unde sunteti?Cum de unde,din Suceava.Si cum de ati venit aici?Suntem mari iubitori de arta si pictura in special.Turistii intra in muzeu.E doar o sala lunga cu pereti pe care sunt desenate niste dreptunghiuri cu numere.Buna ziua,sunt directorul muzeului.Probabil ca nu intelegeti nimic.De aceea sunt aici sa va lamuresc.Acesta este primul muzeu din lume care nu are tablourile pe pereti ci in pereti.La intrare veti primi ferastraie electrice si ochelari de protectie.Nu trebuie decat sa va alegeti un tablou din catalog in functie de numar si apoi sa taiati peretele de rigips.
4.   Jigodii trimis de
(28 mar 2015, 12:46:22
Pune-ti mana si faceti parcari si reparati strazile in orasul asta, nu va mai ascundeti dupa fel si fel de scuze... Atat sa facut in orasul asta in ultimii ani scuze si promisiuni. Vedeti-va de treaba putorilor ca ne-a luat-o Botosaniul inainte la aproape toate cap.
4.1  RE: Jigodii trimis de
(28 mar 2015, 22:09:29
(Aproape) așa e! Numai cu igiena personală, cu gândirea și cu multe altele au rămas tot în urmă.
5.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 13:03:50
Familia Suceveanu consulta catalogul.Ce tablou sa ne alegem draga?Pai sa alegem "Regele "de Pablo Picasso.Si se apuca domnul Suceveanu sa taie rigipsu cu spor.Lasa-ma si pe mine draga sa tai.sa ma simt si eu ca Indiana Jones sau ca domnii procurori de la DNA.Si se apuca doamna Suceveanu sa taie cu spor.In sfarsit rigipsul este dat la o parte si se vede minunatia de tablou.Asta e tabloul Costica?Da ,da nu e chiar tablou,e o schita in creion ,Da e Picasso draga.Daaaaaa,frumos.da ce face regele draga?Pai parca ar sta pe wc si in mana are hartia igienica.Si pe cap ce are?Parca ar avea o oala de noapte,rezerva draga.Costica,eu cred ca nepotica noastra deseneaza mai inteligibil.Draga mea,e Picasso si e cubism .Chestii grele.
6.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 13:15:06
Apare directorul muzeului.Cum e,va place?Simtiti fiorul descoperirii capodoperelor?
Ei bine ,avem si un concurs.Cine va raspunde corect la o intrebare va participa la deschiderea unui cavou in cimitir in care se banuieste ca ar fi alte capodopere ale domnului Valcov.De familia Suceveanu se apropie un domn.Buna ziua,de unde sunteti?Din Suceava.Am sa va pun o intrebare.Daca raspundeti corect veti merge la deschiderea cavoului.Deci:Senatorul PSD de Fălticeni, Ovidiu Donțu vicepreședinte al Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări din Senatul României, cum a votat în comisie referitor la solicitarea DNA privind ridicarea imunității și arestarea senatorilor PSD Dan Șova și Darius Vâlcov ??????
7.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 13:24:52
Cu câţiva ani în urmă, în 2011, viceprimarul Slatinei, Dan Bălăşescu, rupea tăcerea şi informa instituţiile statului despre incredibila avere pe care Darius Vâlcov,simplu primar de Slatina, a acumulat-o pe căi ilegale.Sigur ca cele afirmate de viceprimar trebuie dovedite,dar deja exista similitudini cu actiunile DNA:
Averea Darius Valcov,la acea ora primar Slatina,din ce spune viceprimarul Balasescu:
"- Deţine un apartament în Bruxelles (Belgia), central, pe numele Vâlcov Roxana, sora acestuia.
- Deţine un apartament în Strassbourg (Franţa) pe numele Vâlcov Roxana, sora acestuia, şi o casă la 23 de kilometri de Strassbourg, pe acelaşi nume.
- Deţine un apartament central în staţiunea Crans Montana, lângă Chamonix, Elveţia, la 2 minute de mers pe jos de partia de schi.
Tot aici îşi ţine şi mai mult de 10 milioane euro cash, zidiţi în peretele despărţitor din gipscarton care separă bucătăria de living, pe numele aceleiaşi Vâlcov Roxana, sora acestuia.
- Deţine un apartament central în Monte Carlo (Monaco), vecin cu Niro, patronul depozitelor NIRO din Bucureşti. Prietenul lui Cosmin Guşă (naşul familiei Vâlcov).
Tot în Monte Carlo deţine un iaht de 2 mil. euro pe numele lui Ramba Ovidiu şi D.J. Andy din Bucureşti.
- Deţine o vilă de lux (4,3 mil. euro) cumpărătă recent la Como, Italia, pe malul lacului, la frontiera cu Elveţia, pe numele Vâlcov Roxana, sora acestuia.
- Deţine două apartamente de lux în Bucureşti (unul în Piaţa Alba lulia şi celălalt în Moşilor) pe numele vărului său, Langa Bogdan, plus alte patru proprietăţi în Bucureşti pe numele aceluiaşi Langa Bogdan.
- Deţine o vilă cumpărată în 2010 în Poiana Braşov pe numele lui Langa Bogdan
- Deţine restaurantul Dolce Vita, din Slatina, prin interpusul Ilinca Octavian.

8.   Casanova Orlando trimis de
(28 mar 2015, 13:48:57
Noul ministru de finante este Eugen Orlando Teodorovici.Fost ministru al Fondurilor europene(a aspirat fonduri europene mai putin decat a aspirat Mutu faina pe nas)Traian Băsescu l-a catalogat ca fiind un „Dandy”, un „discotecar”. Ziariștii l-au numit ministrul Casanova, și asta deaorece agață puștoaice prin dicoteci .Ne imaginam o discutie intre domnul ministru si pustoaica dintr-un club din Brasov cu muzica la maxim neauzind nimic:Buna seaara ,eu sunt Orlando,ministrul Fondurilor europene?Ati spus ministrul Fundurilor europene?Ehei,ati inteles gresit.Al fondurilor europene.
Domnule ministru,care e noua filozofie a codului fiscal?Pai precedesorul meu a aratat poporului clar:investiti in tablouri,in arta.Cum luati salaru dati fuga la casa de licitatii Sothebys si cumparati tablouri .Filozofia mea fiscala este alta:Cum luati salaru dati fuga si investiti in discoteci. Like a Bunny Like a Bunny .
9.   Respectati ce au facut unii bun pentru! trimis de
(28 mar 2015, 14:07:29
Sunt multe aspecte pozitive dar si multe negative. Grava este lipsa de viziune si dezvoltare programata pe termen lung a Sucevei In ultimul timp primarul iese foarte des la 'rampa' sa mai arunce cite un proiect fantasmagoric, irealizabil dar cu lipici la publicul needucat.
10.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 14:08:51
Procurorii DNA au dezhumat vreo două cimitire în Olt, în încercarea de a găsi restul colecției de artă a lui Darius Vâlcov. Taranii s-au grăbit chiar să le dea o mână de ajutor procurorilor. ” Am pus și noi mâna pe lopată, să-i ajutăm, și am avut noroc. Eu am găsit vreo doi luchieni și un velasquez, iar nea Ilie Chiștoacă a scos dintr-o altă groapă un kil de aur și doi vangogi”, ne-a declarat un țăran.Procurorii sapau un mormant cand au dat peste o femeie.A deschis ochii si s-a ratoit la procurori:"Iarasi a venit Dragnea sa ma duca la vot?Pai mai e un an pana atunci maica".Taranii au hotarat ca pe crucea cavoului sa treaca si numele pictorilor care au tablouri acolo.Sa stie procurorii unde sa sape.Păi să nu s-apuce, să sape după impresioniști și să dea peste expresioniști.
11.   Inaugurarea Muzeului de belle arte "Spaga Darius" trimis de
(28 mar 2015, 14:18:47
Domnul Valcov cu sotia sa Lavinia sunt noaptea in cimitir sa mai ia niste saci cu bani si sa ascunda niste tablouri.Se intalnesc cu un cocosat care trecea si el prin cimitir.A doua noapte sotii se intalnesc din nou cu persoana de data asta fara cocoasa.Domnule ,nu mai ai cocoasa?Pai sa vedeti ce mi s-a intamplat.Dintr-o data am auzit o voce care spune:
- Ce ai in spate?
La care eu am raspuns :
- O cocoasa.
- Da-mi-o mie! ( imi spune vocea aceea )
Noaptea urmatoare domnul Valcov cu Lavinia merg iar in cimitir sa mai ia niste saci cu bani.Aude o voce care spune:Ce probleme ai?Am probleme cu DNA.Da-mi-le mie(spune vocea).Apoi vocea se adreseaza Laviniei.Tu ce ai in spate?Nimic.Na o cocoasa.
12.   Respectati ce au facut unii bun pentru Suceava! trimis de
(28 mar 2015, 14:42:06
Suceava nu mai este de mult a sucevenilor ci a clicilor vremelnice!
De ani de zile, in Suceava, care este municipiu reşedinţă de judeţ cu tot felul de orgolii, nu s-a reuşit încropirea unui oras mai acătării. Primarul nostru impreuna cu acolitii lui s-au profilat pe distrugerea aproape in totalitate a spatiilor verzi, ridicind fel de fel de cladiri neinteresante si disproportionate. Se merge pe principiul incetatenit deja, ca functia trebuie sa iti foloseasca tie si nu comunitatii pe care o conduci si de care trebuie sa ai grija.
Suceava a decăzut constant an de an! Străzi desfundate, trotuare cu borduri crăpate ori furate, parcuri putine si vandalizate, pet-uri şi gunoaie peste tot de-a lungul soselelor, străzi, trotuare murdare, cladiri cu fatade nerenovate, statii de autobuz nemodernizate, blocuri tarcate vopsite tiganeste, reclame lipite peste tot, etc

Care din institutiile statului ar trebui sa se autosesizeze, pentru a nu fi si mai rau?

13.   Ridicarea rablelor trimis de
(28 mar 2015, 18:38:25
Cadavrele de masini trebuie ridicate cat mai urgent, duse si basculate oriunde numai pe strazile din Suceava sa nu mai ramana.
Unde e o rabla cu semne evidente de abandon - ridicare cat mai rapida si fara nu stiu cate scuze si preavize!
Trebuie invinsa teama ca se supara marlanul de asazis-proprietar si da pe nu stiu cine in judecata ca vezi-doamne s-a atins de sfanta lui proprietate privata!
Si in toate cazurile posibile trebuie recuperat costul afacerii de la nesimtit!
Numai asa se mai poate pune frau marlaniei si imbunatati cat de cat aspectul si curatenia strazilor orasului!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Programul Rabla 2020
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei