Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 28 feb 2022 - Anul XXVII, nr. 48 (7965)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9756 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6134 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Cale lungă, drum de fier”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

„Parcelele de pe moşia Tătăraş”

 

În ziua de 6 Februarie 1930 a început să lucreze comisiunea pentru repartizarea parcelelor în arendă din moşia Tătăraş, urmând să rezolve în şedinţe consecutive peste 2.000 de cereri. Cu această ocazie se pune capăt protecţionismului care a dăinuit atâta vreme în acest oraş cu privire la posesiunea moşiei Tătăraş, donată de fostul domnitor al Moldovei Mihail Gh. Sturza”.

„Suceava”, Anul I, nr. 35, 15 februarie 1939. 

 

„Cale lungă, drum de fier”

 

Pe liniile sclipitoare de oţel, ce par fără sfîrşit, locomotiva goneşte într-una trăgînd după ea şirul lung de vagoane. Zgomotul ritmic al roţilor, şuierul puternic al locomotivei pătrund pînă departe, în inima codrilor şi satelor pe lîngă care trece. După cîteva ceasuri de drum, locomotiva a început să mănînce mai mult combustibil. Urcă acum prin gerul tăios, de la Vatra Dornei spre Mestecăniş, ocoleşte stînci şi mlădiază pe lîngă munţi. Mecanicul, un om mijlociu de statură şi uscăţiv, îmbrăcat într-o şubă cafenie, se uită atent la manometrul de presiune. Acul arată zece atmosfere. Apa la sticla de nivel se găseşte la numai două degete. Încă puţin şi cazanul va rămîne fără apă. Ce s-o fi întîmplat? Cu mîna streaşină la ochi pentru a se feri de dogoarea ce ţîşneşte din marchiză, el se uită cu atenţie în cutia de foc să vadă care este cauza că locomotiva nu are presiune. Fochistul, un băiat tăcut şi înţelegător, dezbrăcă imediat pufoaica şi zvîrli cîteva lopeţi de cărbuni pe lîngă pereţii laterali şi vreo două în fund, la placa tubulară. Fumurile negre acopereau culmile şi umpleau văile îmbrăcate cu o haină sclipitoare ca briliantul. Trenul trecuse de semnalul de intrare în staţie. Aplecat în afară, prin fereastra marchizei, mecanicul urmărea trecerea peste ace a ultimului vagon”.

„Zori noi”, Anul X, nr. 2564, Suceava, Joi 16 februarie 1956.

 

 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Cale lungă, drum de fier”.
 Vizualizări articol: 635 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
„Cale lungă, drum de fier”5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei