Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat clarificări ministrului Educației, Valentin Popa, cu privire la o acțiune în care un grup de elevi a participat la o conferință unde au fost susținute orientările sexuale de tip homosexual și au fost promovate practicile transgender. Parlamentarul sucevean a arătat că „traversăm una dintre cele mai tumultoase perioade ale învățământului românesc, când, din păcate, din ordinul anteriorului ministru al Educației, au fost organizate probe ale examenului de bacalaureat în afara cadrului legal, s-a creat un haos generalizat din cauza lipsei manualelor, iar în acest cadru bulversat pentru toate părțile implicate învățământul românesc suferă de o lipsă acută de coerență, mai mult, asistăm stupefiați la acțiunile periculoase și în opoziție cu prevederile constituționale pe care le fac organizațiile susținătoare ale minorităților sexuale”.
„Părinții sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine”
Mihalescul a precizat că sub umbrela unor teme sociale de mare interes, care ar fi trebuit să educe elevii în raport cu unul dintre cele mai îngrijorătoare fenomene din țara noastră, respectiv violența domestică, încălcând în totalitate art. 29 alin.6 din Constituția României care spune că „părinții sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine” și prevederile art. 487 din Codul Civil, mai exact „părinții au dreptul și îndatorirea de a se îngriji de dezvoltarea psihică a copiilor, potrivit propriilor convingeri”, elevii din municipiul Focșani au fost duși de cadre didactice pe 24 februarie 2018 la conferința „Women Talk” organizată în baza unui protocol încheiat între Ambasada SUA și Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, „prilej cu care, în realitate, au fost susținute orientările sexuale de tip homosexual, au fost promovate și încurajate practicile «transgender»”. Deputatul sucevean a mai arătat că în cadrul acestui eveniment o persoană„transgender” le-a vorbit elevilor despre cum „identitatea de gen și orientarea sexuală sunt două lucruri diferite, care se pot combina în orice fel posibil”, despre cum „el/ea se identifică acum ca un bărbat trans/hetero, sacro, romantic și pam-sexual, nu mă întrebați ce înseamnă, vreau să vă faceți voi exercițiile” etc. Dumitru Mihalescul a spus că elevii asistă, duși de cadrele didactice, la clipuri ce promovează scene sexuale explicite, între persoane de același sex. „Elevii nu au acordul părinților pentru a participa la astfel de evenimente și semnează în locul lor. Elevii nu învață despre combaterea violenței domestice, ci despre combaterea discriminării împotriva stereotipurilor de gen și persoanelor aflate în curs de tranziție de la un sex la altul”, a afirmat deputatul.
„Ne aflăm într-un moment în care un proiect legislativ ce prevede întocmai formularea corectă și exactă a familiei în Constituție, susținut de români, este blocat în Parlament”
Dumitru Mihalescul: „Domnule ministru, avem art.29 din Constituție, avem legea 489/2006 privind libertatea religioasă și regimul general al cultelor, avem un singur principiu religios adoptat și promovat de toate cultele religioase acceptate în România și care sunt organizate și funcționează în conformitate cu legislația în vigoare: familia este formată din bărbat și femeie, așa cum ne învață Sfânta Biblie. Ne aflăm într-un moment în care un proiect legislativ ce prevede întocmai formularea corectă și exactă a familiei în Constituție, susținut de români, este blocat în Parlament. În tot acest timp, elevilor noștri li se induce ideea adoptării unui comportament homosexual/transgender. Consider că le este pusă în pericol integritatea morală, consider că le sunt amenințate valorile creștine și consider că baza societății, familia tradițională, se clatină din lipsa noastră de reacție și din prea multe compromisuri”, a arătat parlamentarul PNL.
În aceste condiții deputatul Dumitru Mihalescul îi solicită ministrului Popa să-i precizeze în baza cărui cadru legal au participat elevii din Focșani la respectivul eveniment și cum au fost selectați elevii din grupul țintă. În același timp deputatul sucevean întreabă dacă au fost luate măsuri în urma acestui eveniment și cum argumentează ministrul Educației faptul că sub paravanul unui protocol încheiat între Ambasada SUA și Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a fost permisă organizarea acestei conferințe. La finalul interpelării, deputatul sucevean l-a mai întrebat pe ministrul Popa care este viziunea sa asupra învățământului românesc și ce va face concret în acest caz și dacă va mai tolera pe viitor astfel de situații.