Atenționare

Băișanu avertizează că lipsa investițiilor în infrastructura CFR ar putea duce la o mare catastrofă feroviară



Deputatul ALDE de Suceava, Alexandru Băișanu, propune masuri ferme de susținere a românilor din Ucraina
Deputatul ALDE de Suceava, Alexandru Băișanu, propune masuri ferme de susținere a românilor din Ucraina

Deputatul ALDE de Suceava, Alexandru Băișanu, a atras atenția că lipsa investițiilor în modernizarea infrastructurii CFR ar putea să producă, în cel mai scurt timp, o adevărată catastrofă feroviară. Alexandru Băișanu a lansat acest avertisment în cadrul ședinței de ieri a comisiei de transporturi din Camera Deputaților, în care tema principală a discuțiilor a fost “Accelerarea implementării proiectelor de investiții în infrastructura feroviară”. La discuții au fost prezenți ministrul Transporturilor, Lucian Șova, și reprezentanți din conducerea CFR SA și ai firmelor care execută lucrări pe căile ferate. În cadrul discuțiilor, Alexandru Băișanu a subliniat faptul că lipsa investițiilor în infrastructura CFR a cauzat atât creșterea timpului de deplasare a trenurilor, cât și a numărului de accidente.
„Bucovinean fiind, vin de la Suceava la București, iar în anii 2000 – 2005 făceam patru ore jumătate cu trenul și acum fac șapte ore și peste. În timp ce alții scurtează timpul de transport, noi îl lungim. Aș începe să spun că nu sunt bani, nu e viziune și că ceva nu merge”, a spus Băișanu. El a arătat că în timp ce investițiile lipsesc, directorul general din Grupul de Exploatare al Palatului CFR primește un salariu lunar de 4.700 de euro, iar un director pe telecomunicații în CFR are salariul de 4.200 de euro. „Noi avem morți pe CFR, avem deraieri de trenuri, avem întârzieri fenomenale, dar avem Palatul CFR. Și un domn care se ocupă de mângâierea acestui palat de ani de zile are salariul de 4.700 de euro”, a precizat deputatul ALDE de Suceava, care a adăugat că prin ceea ce a spus a vrut să arate două probleme ale CFR, timpul și banii, „care vin pe nervii și din buzunarele populației din România”.
El i-a transmis ministrului Transporturilor că pentru a se schimba ceva în bine în CFR, pentru început este nevoie să se facă o radiografie completă a situației actuale din această companie. „Până acum nici unul dintre miniștri nu a avut decența, demnitatea, curajul de a face o fotografie la minut cu ceea ce avem în momentul de față pe calea ferată și de aceea nici nu am reușit să schimbăm mai nimic din toată problemele cu care ne confruntăm”, a spus Băișanu.
În 2017 a crescut numărul cazurilor de deraiere a trenurilor
Deputatul sucevean a mai declarat că dintr-un raport al Agenției de Investigare Feroviară Română se poate observa că anul trecut, în România au fost 41 de evenimente feroviare, dintre care 28 de accidente și 13 incidente. Băișanu a precizat că din cele 28 de accidente, 25 au fost cazuri de deraiere, din care câteva s-au soldat cu moartea mecanicului sau a ajutorului de mecanic. „Numărul cazurilor de deraiere a crescut față de 2016 cu patru. Apoi, mai avem 23 de morți la trecerile de cale ferată, 78 de răniți grav, 42 de sinucideri și 62 de morți pe liniile ferate, în alte locații decât trecerile la nivel”, a mai spus Alexandru Băișanu. El a atras atenția și asupra unei alte probleme, respectiv lipsa de vizibilitate pentru șoferi din cauza construcțiilor din apropierea trecerilor de cale ferată, dar și din cauza vegetației. O altă problemă semnalată de Băișanu a fost și starea traverselor de pe căile ferate.
Deputatul ALDE de Suceava a reluat și discuția despre problema subcontractanților la lucrările de investiții pe căile ferate. Băișanu a dat ca exemplu situația pe porțiunea Constanța – Curtici, acolo unde la o lucrare de investiție este realizată în prezent de cel de-al șaptelea subcontractant. „Este jenant și cer din nou, așa cum am cerut și la autostrăzi, să vedem dacă mai rămânem în continuare cu acești subcontractori, situație care în opinia mea e crimă”, a spus Băișanu.
El a subliniat faptul că toate aceste probleme vor duce, în mod sigur, la o catastrofă feroviară. „Vreau să vă spun foarte sincer, domnule ministru, și evident că nu este vina dumneavoastră. Nu îmi doresc să am gura pocită, dar suntem într-o situație iminentă de a avea în viitorul apropiat, nu mediu, nu lung, o mare catastrofă. Și sunt convins că după ce vom avea acea catastrofă cineva va fi obligat să răspundă și probabil după aceea ne vom apuca și noi să reparăm lucrurile. Haideți să o facem înainte. Eu, ca deputat în Parlamentul României, nu vreau să fiu părtaș la băgarea mizeriei sub preș. Trebuie să scoatem în evidență toate problemele cu care se confruntă în momentul de față CFR, să le arătăm și încet, pas cu pas, să le reparăm pe rând”, a mai declarat Alexandru Băișanu. El a mai adăugat că o discuție similară trebuie să aibă loc și cu reprezentanții CFR Călători, care se află în aceeași situație dezastruoasă.




Recomandări

Investiții majore în infrastructura din comuna Cacica, cu proiecte pentru rețele de apă și canalizare, alee pietonală și pistă de biciclete

Funcționarea Mocăniței Huțulca, o mare atracție turistică a Bucovinei, pusă în pericol chiar de către autoritățile locale din Moldovița

Săpături efectuate ilegal în preajma terasamentului caii ferate înguste, în apropierea Gării Moldovița
Săpături efectuate ilegal în preajma terasamentului caii ferate înguste, în apropierea Gării Moldovița

Funcționarea Mocăniței Huțulca, o mare atracție turistică a Bucovinei, pusă în pericol chiar de către autoritățile locale din Moldovița

Funcționarea Mocăniței Huțulca, pusă în pericol chiar de către autoritățile locale din Moldovița
Funcționarea Mocăniței Huțulca, pusă în pericol chiar de către autoritățile locale din Moldovița