Administrație

Parteneriat CJ Suceava – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru o șosea Vicovu de Sus – Climăuți



Conducerea Consiliului Județean Suceava
Conducerea Consiliului Județean Suceava

Deliberativul județean va supune dezbaterii și aprobării, în prima ședință, un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în vederea împuternicirii Consiliului Județean Suceava pentru a organiza procedurile legale pentru întocmirea studiului de fezabilitate și a proiectului pentru o șosea de la Vicovu de Sus spre Bilca, Frătăuții Noi, Climăuți, până la intersecția cu viitoarea Autostradă A7.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, marți, că Ministerul Transporturilor a avut deja în teren o echipă care a făcut un studiu de oportunitate, în urma solicitării pe care a adresat-o ministerului după deschiderea Punctul de Trecere a Frontierei de la Vicovu de Sus (PTF), de a găsi o soluție pentru traseul tirurilor care vin din Ucraina prin construirea unui nou drum. „Consiliul Județean Suceava se va implica, așa cum a făcut-o și la centura orașului Gura Humorului, și la drumul expres Suceava – Botoșani, urmând a fi scoasă la licitație realizarea documentației pentru acest drum”, a declarat Flutur.
Acesta a spus că vor fi două tronsoane de drum, unul de la Vicovu de Sus – Climăuți, unde se are în vedere modernizarea PTF, construirea unei parcări de tiruri și „deschiderea unei treceri cu Ucraina”, iar cel de-al doilea este Climăuți – Autostrada A7. „Pe acest drum vor circula mijloacele de transport care vin din Ucraina, atât prin PTF Vicovu de Sus, cât și prin cel de la Ulma și, mai nou, Climăuți – Fântâna Albă, unde mâine (n.r. miercuri, 15 februarie) deja are loc întâlnirea între specialiștii de la guvernele de la București și Kiev”, a afirmat Flutur.
Președintele Consiliului Județean Suceava a mai spus că a solicitat CNAIR modernizarea porțiunii drumului național care trece prin Vicovu de Sus – Vicovu de Jos – Gălănești – Rădăuți pentru că sunt fonduri alocate de Guvernul României încă de anul trecut. De asemenea, a cerut ridicarea restricțiilor pe mai multe drumuri naționale, atât la podul de peste Siret, de la Zvoriștea, cât și pe traseul Marginea – Păltinoasa, precum și grăbirea lucrărilor la podul de la Milișăuți, „care întârzie nepermis de mult”.



Recomandări

Florin Pușcașu îi solicită premierului Bolojan demiterea ministrului Transporturilor pentru retrogradarea autostrăzii Suceava-Siret la nivel de drum expres

Virgiliu Vlăescu: „Retrogradarea autostrăzii către Siret la rangul de drum expres reprezintă un atac la șansa României de a participa la reconstrucția Ucrainei”

Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului

Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului
Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului

Două expoziții itinerante deschise la Liceul Tehnologic „Ion Nistor” din Vicovu de Sus de Muzeul Național al Bucovinei

Două expoziții itinerante deschise la Liceul Tehnologic „Ion Nistor” din Vicovu de Sus de Muzeul Național al Bucovinei
Două expoziții itinerante deschise la Liceul Tehnologic „Ion Nistor” din Vicovu de Sus de Muzeul Național al Bucovinei

Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere

Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene
Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene