Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 10 oct 2022 - Anul XXVII, nr. 238 (8155)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   18 imagini |   ø fişiere video

Reușită

„Dor de Bucovina” – mesajul elevilor participanți la proiectul Erasmus al Colegiului Național „Mihai Eminescu”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Colegiul Național „Mihai Eminescu” (CNME) Suceava a găzduit, săptămâna trecută, în perioada 3 – 7 octombrie, cea de a patra mobilitate a proiectului ERASMUS + “Cultural Heritage Explorers And Presenters TRIPPS”, la care au participat 21 de elevi și 11 cadre didactice din Italia, Spania, Portugalia, Turcia și Polonia. Lor li s-au alăturat tot atâția elevi și profesori de la CNME.

 

Un proiect demarat în 2020

Proiectul ERASMUS + “Cultural Heritage Explorers And Presenters TRIPPS” a luat naștere de la o idee avansată într-un Cerc al profesorilor de limbi străine la care au participat și colegi de-ai lor din două țări europene. În aprilie 2020, cadre didactice din șase școli, reprezentând tot atâtea țări, au început să lucreze în mediul virtual la documentele de candidatură pentru un proiect Erasmus.

Scopul proiectului era, și este în continuare, crearea de materiale video care să promoveze frumusețea naturală și, în special, moștenirea culturală a regiunilor din care provin cele șase școli partenere - arhitectură, tradiții, sărbători, arte și meșteșuguri din fiecare zonă în parte. Iar mijloacele prin care se ajunge la atingerea scopului propus implică dezvoltarea în rândul elevilor implicați a noilor tehnologii de realizare a filmului de scurtă durată, filmare și editare. De asemenea, este vizată și dezvoltarea competențelor lingvistice, în special a limbii engleze, folosită pentru documentare și pentru redactarea textelor aferente producțiilor video.

Pe parcursul anului școlar 2020-2021 echipele participante, reunind elevi și cadre didactice, au derulat întâlniri tematice virtuale, încercând să îndeplinească parțial obiective ale programului, în contextul în care călătoriile nu au fost posibile. Au fost organizate prezentări online ale școlilor partenere și activități de inter-cunoaștere pentru un număr de nouăzeci de elevi din cele șase țări europene.

 

Deplasări în străinătate cu restricții impuse de pandemie

Finalul anului 2021 și începutul relaxării restricțiilor impuse de pandemia de Covid a însemnat și prima mobilitate pentru participanții la ERASMUS + “Cultural Heritage Explorers And Presenters TRIPPS”, patru elevi de la CNME, însoțiți de două cadre didactice, deplasându-se  în Italia, la Ariano Irpino. A urmat mobilitate din Spania, de la Fuentesaúco, și apoi cea din Portugalia, de la Valença do Mihno,  la fiecare în parte participând câte alți patru elevi ai Colegiului „Mihai Eminescu”.

La începutul lunii octombrie, conform programului stabilit anterior, a fost rândul Colegiului Național „Mihai Eminescu” Suceava să fie gazda participanților la acest proiect. Organizarea programului pentru cele cinci zile a însemnat o muncă extrem de intensă pentru profesorii responsabili din cadrul Colegiului Național „Mihai Eminescu” Suceava și o implicare totală a elevilor și părinților acestora. Și asta, deoarece Erasmus nu înseamnă doar realizarea unor proiecte ci și descoperirea tradițiilor și obiceiurilor locale, prin integrarea participanților în familiile unor elevi din țara respectivă.

 

Tradiții și obiceiuri, teorie și practică

În cele cinci zile din cadrul proiectului, oaspeții CNME au avut parte de câte puțin din tot ceea ce înseamnă Bucovina, din tot ceea ce reprezintă România. S-au îmbrăcat în ie, au învățat dansuri populare românești, s-au prins în hore în care nu contau pașii, ci doar bucuria că pot fi laolaltă, într-o lume fără nici un fel de bariere.

Au cunoscut lumea satului românesc din vizitele făcute la Muzeul Satului Bucovinean din Suceava, la Muzeul Arta Lemnului din Câmpulung Moldovenesc și la Herghelia de la Lucina. Și au văzut aici, la Lucina, că o căruță trasă de cai nu înseamnă nicidecum o lipsă a progresului ci, dincolo de tradiții și obiceiuri, însemnă și o contopire cu natura. Natură care i-a impresionat în mod deosebit pe oaspeți, vrăjiți efectiv de peisajele pe care le-au văzut în Obcinele Bucovinei, în cele două zile alocate excursiilor.

La Muzeul Satului Bucovinean din Suceava au deprins arta încondeierii ouălor, iar câte ceva din istoria noastră au învățat din vizitele și activitățile desfășurate la Muzeul Național al Bucovinei Suceava și la Cetatea de Scaun.

Au făcut cunoștință și cu arta olăritului, la Marginea, dar și cu bucătăria bucovineană, prin produsele tradiționale care le-au fost servite zilnic și prin cele la prepararea cărora au participat, la cantina Colegiului.

Evident că oaspeții trebuiau să afle și importanța credinței pentru poporul român. Și unde poți să le vorbești mai bine despre credință, decât la Mănăstirea Voroneț? Despre istoria lăcașului, despre ortodoxie, le-a vorbit chiar stareța Mănăstirii Voroneț, Maica Gabriela. Cum le-a vorbit, cu ce au rămas? Este suficient de precizat că, după două zile, elevii din străinătate vorbeau cu admirație de Maica Gabriela, de emoția pe care le-a transmis-o, de căldura glasului și frumusețea cuvintelor ei.

 

Echipa câștigătoare: Spania

Un loc bine definit în proiect l-au avut și workshop-urile, în care participanții au învățat elemente jurnalistice cu ajutorul cărora să realizeze materialele video.  Directorul de spectacole al Teatrului „Matei Vișniec”, din Suceava, jurnalista Alina Mihăescu,  le-a explicat cum se realizează discursul vorbit în video – voce, verbal și control paraverbal, ritmul rostirii, intonație etc. Alte workshop-uri, susținute de jurnalista Raluca Aftene, de la TVR și de Tiberiu Avram, redactor-șef al „Monitorului de Suceava”, au tratat aspectele narative în realizarea materialelor video, documentarea necesară pentru pregătirea narațiunii unui conținut video, verificarea și corectarea discursului vorbit și al subtitrărilor etc.

Programul de documentare necesar realizării filmului video, dar și îmbogățirii culturii generale, a fost presărat cu activități relaxante, gustate din plin de elevii participanți. Așa se face că ultima seară i-a găsit pe toți deopotrivă fericiți, pentru frumusețea zilelor petrecute împreună, dar și triști, din cauza despărțirii ce urma să aibă loc în doar câteva ore.

La finalul proiectului de la Suceava au fost vizionate și cele cinci filme realizate de elevii oaspeți ai Colegiului Național „Mihai Eminescu”. Toți profesorii implicați în proiect au realizat un clasament, iar în urma centralizării voturilor s-a stabilit echipa câștigătoare - Spania, care s-a impus cu doar un punct în fața Turciei. Ambele filme pot fi vizionate pe site-ul „Monitorului de Suceava”.

Dincolo de reușita proiectului găzduit de Colegiul Național „Mihai Eminescu”, importante sunt și sentimentele cu care au rămas elevii participanți, vrăjiți de Bucovina, așa cum au spus, cu o bucurie în glas care nu lăsa loc de afirmații protocolare.  Și au mai spus că le va fi dor de Bucovina. Și că se vor reîntoarce oricând vor avea posibilitatea.

După finalizarea proiectului, organizatorii de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” ne-au spus că „prin aceste proiecte, dar mai ales prin mobilitățile programate pentru anul următor, sperăm să oferim elevilor șansa de a schimba opinii și informații pe teme culturale, de a compara stiluri de viață, de a înțelege diversitatea și de a valoriza diferențele. Nu în ultimul rând, proiectul nostru dorește să-i motiveze pe elevi să înregistreze progrese pe două paliere esențiale pentru succesul lor în carieră: comunicarea în limbajul noilor tehnologii și comunicarea în limba engleză”.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Dor de Bucovina” – mesajul elevilor participanți la proiectul Erasmus al Colegiului Național „Mihai Eminescu”.
 Vizualizări articol: 986 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
„Dor de Bucovina” – mesajul elevilor participanți la proiectul Erasmus al Colegiului Național „Mihai Eminescu”5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei