Învățământ

Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni



Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni
Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni

În urma evaluării aplicației depuse, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni a obținut Acreditarea pentru proiecte Erasmus+, Acțiunea cheie 1, mobilități ale personalului didactic în domeniul Educației școlare, pentru perioada 1.03.2021-31.12.2027. Acreditarea a fost conferită de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, iar prin acest document colegiul din urbea de pe Șomuz își face debutul în noua generație de proiecte educaționale Erasmus+ 2021-2027, finanțate prin fonduri europene.
Așa cum ne-a informat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect, această acreditare se referă la o serie de mobilități de învățare pentru personalul didactic de predare, profesorii urmând să participe la cursuri de formare prin care își vor îmbunătăți competențele în anumite domenii educaționale, lucru care va conduce implicit la creșterea calității demersurilor didactice furnizate și la dezvoltarea capacității instituționale de gestionare de proiecte și mobilități europene.
„Achizițiile și beneficiile din această activitate internațională vor genera impact instituțional la nivelul elevilor și părinților acestora – beneficiari direcți ai procesului instructiv-educativ, al profesorilor din municipiu și județ, care își vor însuși exemple de bune practici rezultate în urma diseminării de către profesorii participanți la cursuri a experienței europene proprii. Școala își va îmbunătăți percepția la nivelul comunității locale pentru că va beneficia de pe urma furnizării unui act educațional înalt calitativ”, a precizat prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.
Strategii de instruire pentru nevoile diverse ale elevilor
În perioada 18 – 29 iulie 2022, trei profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu”, Lucian Maleș (informatică), Vergilia Bacalu (biologie) și Raluca Iuliana Suciu (limba engleză) au participat la cursul de formare pe tema„Puncte forte ale rezilienței și bunăstării profesorilor; Strategii de instruire pentru a aborda nevoile diverse ale tuturor elevilor”, inclus înfluxul 2 al primului an de acreditare.
Obiectivul principal al cursului a fost discutarea și împărtășirea experiențelor importante pentru înțelegerea stării de bine a profesorilor, precum și asumarea responsabilității de a dezvolta punctele forte de reziliență pentru a-i ajuta pe ceilalți să ajungă la o stare de bine sporită și mai stabilă.
Ca rezultate ale învățării putem enumera: identificarea și analiza punctelor forte necesare pentru atingerea bunăstării și comportamentului rezilient; identificarea puterii personale care provine din adoptarea unui mod de gândire inovator; dezvoltarea conștientizării și abilităților de a măsura regulat stările personale de bunăstare și monitorizarea stării interne de reziliență; recunoașterea faptului că emoțiile pot fi gestionate și susținute prin intermediul unui set de comportamente reziliente. Tot printre rezultate se numără împărtășirea de experiențe de bunăstare și reziliență prin crearea de analogii și prin povestirea experiențelor personale; dezvoltarea compasiunii și empatiei față de sine și de ceilalți; Înfruntarea și managerierea temerilor interne; construirea unui set de instrumente de reziliență care să fie aplicate în mediul profesional.
Creșterea calității actului didactic prin experiență profesională
Dezvoltarea înțelegerii faptului că elevii au nevoi diferite și consecințele în predare și învățare, explorarea principiilor de bază ale tiparului universal al învățării (TUI) și însușirea de practici, tehnici și strategii pentru promovarea participării active și a motivației în colectivele diverse de elevi din zilele noastre și utilizarea de orientări, strategii și tehnici pentru aplicarea principiilor TUI și ale diferențierii pentru a îmbunătăți proiectarea lecțiilor, instruirea și sprijinirea nivelurilor superioare de implicare și performanță pentru toți cursanții, sunt teme pe care cei trei profesori de la liceul fălticenean și le-au însușit și le vor aplica la orele de curs din toamna acestui an împreună cu alți colegi.
Cursul a avut loc în Nisa, Franța, furnizorul de curs fiind Europass Teacher Academy și International House Nice.
„Prin această participare a profesorilor din Colegiul Tehnic «Mihai Băcescu» Fălticeni la un curs de formare european, instituția își asumă încă o dată creșterea calității actului didactic în general, prin punerea în valoare a experiențelor profesionale proprii, într-o colaborare armonioasă permanentă cu toți actorii sociali implicați în procesul educativ, așa cum prevede viziunea și misiunea organizației”, ne-a spus prof. dr. Raluca Iuliana Suciu.


Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni
Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni
Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni
Curs de formare la Nisa, pentru profesori ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni


Recomandări

Educație pentru un viitor verde – experiență Erasmus+ pentru trei profesori de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava

Educație pentru un viitor verde - experiență Erasmus+ pentru trei profesori de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava
Educație pentru un viitor verde - experiență Erasmus+ pentru trei profesori de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava

Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori

Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori
Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori