Educație

15 unități școlare sucevene, majoritatea din mediul rural, vor fi finanțate în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar



15 unități școlare sucevene, majoritatea din mediul rural, vor fi finanțate în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar
15 unități școlare sucevene, majoritatea din mediul rural, vor fi finanțate în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

15 unități școlare sucevene, majoritatea din mediul rural, vor fi finanțate în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Anunțul a fost făcut de Ministerul Educației, care a finalizat selecția proiectelor ce urmează a fi finanțate în prima etapă a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar. În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar.
În județul Suceava, vor fi finanțate 15 proiecte, 12 din mediul rural și 3 din mediul urban. Patru proiecte sunt din „zonă fără marginalizare”, 5 proiecte sunt din categoria „zonă marginalizare la medie”, 6 proiecte se încadrează la categoria „zonă marginalizată peste medie și severă” și „zonă defavorizată”. Patru unități școlare vor primi granturi medii și 11 școli vor primi granturi mari.
Unitățile școlare din județul Suceava care vor primi finanțare:

Suceava Arbore Școala Gimnazială „Luca Arbure” Arbore Rural Mare Marginalizare Peste Medie Și Severă
Suceava Berchișești Școala Gimnazială Berchișești Rural Mediu Fară Marginalizare
Suceava Burla Școala Gimnazială Burla Rural Mare Marginalizare Peste Medie Și Severă
Suceava Cajvana Liceul Tehnologic ”Ștefan Cel Mare” Cajvana Urban Mare Zonă Dezavantajată
Suceava Gulia Școala Gimnazială Gulia Rural Mediu Marginalizare Peste Medie Și Severă
Suceava Horodnic De Sus Școala Gimnazială „Iulian Vesper” Horodnic De Sus Rural Mare Marginalizare La Medie
Suceava Mitocu Dragomirnei Școala Gimnazială Mitocu Dragomirnei Rural Mare Marginalizare La Medie
Suceava Păltinoasa Școala Gimnazială Păltinoasa Rural Mare Marginalizare Peste Medie Și Severă
Suceava Pătrăuți Școala Gimnazială „Constantin Morariu” Pătrăuți Rural Mare Marginalizare Peste Medie Și Severă
Suceava Râșca Școala Gimnazială Râșca Rural Mare Marginalizare La Medie
Suceava Șcheia Școala Gimnazială „Dimitrie Păcurariu” Șcheia Rural Mare Marginalizare La Medie
Suceava Solca Liceul Tehnologic „Tomșa Vodă” Solca Urban Mediu Fară Marginalizare
Suceava Suceava Școala Gimnazială „Jean Bart” Suceava Urban Mediu Fară Marginalizare
Suceava Todirești Școala Gimnazială Todirești Rural Mare Fară Marginalizare
Suceava Valea Moldovei Școala Gimnazială Valea Moldovei Rural Mare Marginalizare Peste Medie Și Severă

La nivel național
La nivel național, au fost depuse 1.474 de cereri de finanțare, dintre care 1.431 au fost declarate eligibile. În urma evaluării de către experți externi a calității planurilor de acțiune propuse de unitățile de învățământ, 1.391 de proiecte au obținut cel puțin 6 puncte din 10, deci îndeplinesc condițiile pentru finanțare conform metodologiei. Conform practicilor internaționale, PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil: autonomia școlii în utilizarea resurselor – granturile vor fi implementate direct de către unitățile de învățământ, în colaborare cu comunitatea locală; răspundere pentru rezultate – sunt stabilite țintele ce trebuie atinse la nivel de școală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care reușesc sa promoveze examenul de final de ciclu cu cel puțin nota 6; evaluare – monitorizarea elevilor detectați în risc de abandon pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare.
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a declarat că PNRAS este „cel mai mare program de sprijinire a participării la educație din istoria recentă a României și primul program coerent la nivel național care urmărește scalarea unor măsuri dovedite eficiente la nivel local, individual, în scopul atingerii unui important obiectiv de țară: creșterea gradului de echitate a sistemului de învățământ”.
De asemenea, PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educației la problematica părăsirii timpurii a școlii și a abandonului școlar, se adresează elevilor aflați în risc de abandon, în special elevi aparținând grupurilor vulnerabile, elevi aparținând minorității rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunități dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale, mai spun reprezentanții Ministerului Educației.



Recomandări

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu
Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu