Licitație adjudecată

Podul de la Milișăuți ar trebui să fie refăcut total până în vara anului viitor



Pe podul de la Milișăuți se circulă, practic, doar pe mijloc, la limita de avarie a rezistentei
Pe podul de la Milișăuți se circulă, practic, doar pe mijloc, la limita de avarie a rezistentei

Licitația de proiectare și execuție lucrări pentru reabilitarea podului de pe DN 2H, de la Milișăuți, a fost finalizată recent, existând și un câștigător. Este vorba de Asocierea Test Prima, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi și Beny Alex, însă veștile bune se cam opresc aici.
Conform proiectului, durata de proiectare și execuție este de 14 luni de la data emiterii Ordinului de Începere a lucrărilor. În acest moment sunt în derulare demersurile necesare în vederea obținerii Autorizației de Construire de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, pentru a putea emite Ordinul de începere a lucrărilor. Așadar, un calcul făcut în mare arată că pe podul de la Milișăuți se va putea circula din nou normal și fără restricții cam prin vara anului viitor. Asta fără să mai luăm în calcul posibile întârzieri.
Podul de la Milișăuți este una dintre cele mai acute probleme de trafic din județ, raportat la numărul celor direct afectați. Asta pentru că podul se află pe un drum ca valori foarte mari de trafic, principala șosea dintre Suceava și Rădăuți.
Din luna februarie a anului 2020, după o surpare importantă, pe pod s-au instaurat restricții și se circulă doar pe câte un sens, alternativ, pentru a se încetini practic degradarea continuă a structurii de rezistență.
Zilnic, șoferii stau în coloană, pe ambele sensuri, și așteptă la semafor culoarea verde care să le permită să se pună, încet, în mișcare.
Din păcate, este evident că e nevoie de o lucrare de anvergură, care înseamnă timp. Trist este că se vorbește de un ordin de începere a lucrărilor la doi ani de la instaurarea restricțiilor.
Podul de la Milișăuți a suportat o serie de reparații în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitații, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea și reconstrucția totală a deschiderilor 6 și 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milișăuți).
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porțiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Podul de la Milișăuți a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu șapte deschideri, o lățime a părții carosabile de 6,30 m și două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.


Zilnic, șoferii stau în coloană, pe ambele sensuri, și așteptă la semafor verdele care să le permită să se pună în mișcare
Zilnic, șoferii stau în coloană, pe ambele sensuri, și așteptă la semafor verdele care să le permită să se pună în mișcare
Pe podul de la Milișăuți se circulă, practic, doar pe mijloc, la limita de avarie a rezistentei
Pe podul de la Milișăuți se circulă, practic, doar pe mijloc, la limita de avarie a rezistentei


Recomandări

„ÎNFIINȚAREA ȘI DOTAREA UNUI CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR (CAV) ÎN ORAȘUL MILIȘĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”

„ÎNFIINȚAREA ȘI DOTAREA UNUI CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR (CAV) ÎN ORAȘUL MILIȘĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”
„ÎNFIINȚAREA ȘI DOTAREA UNUI CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR (CAV) ÎN ORAȘUL MILIȘĂUȚI, JUDEȚUL SUCEAVA”