Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 4 nov 2020 - Anul XXV, nr. 260 (7565)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Semne mari de întrebare

Acumulatorii furați de la șoseaua de centură ar fi trebuit să fie îngropați, conform proiectului tehnic al lucrării

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Furtul cu prejudiciu imens de pe șoseaua de centură a Sucevei, în jur de 200 de acumulatori de la stâlpii de iluminat ai drumului fiind sustrași de parcursul mai multor zile, nu ar fi fost posibil dacă proiectul tehnic avizat pentru lucrare era respectat întocmai. Concret, firma care a realizat proiectul tehnic, Overall Company SRL Sibiu, a scris negru pe alb că soluția optimă este ca acumulatorii (fiecare stâlp este prevăzut cu șase acumulatori) să fie îngropați, din două considerente: primul este legat de durabilitate, anume o perioadă mai lungă de viață, în condițiile în care temperaturile scăzute reduc perioada de funcționare a acumulatorilor, iar al doilea a prevăzut chiar evitarea unor furturi în masă, cum s-a întâmplat zilele trecute.

În varianta în care acumulatorii și caseta în care se aflau ar fi fost în subteran, este evident că munca hoților ar fi fost infinit mai grea și nu s-ar fi putut pune problema unui furt la asemenea dimensiuni. 

Proiectul tehnic cu aceste soluții a ajuns și în caietul de sarcini, doar că beneficiarul, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a mers pe varianta mai ieftină, cu acumulatorii la suprafață.

Având în vedere că vorbim de un proiect tehnic avizat, și nu de o recomandare, adoptarea unei alte soluții poate avea și conotații de ordin penal, dacă vreun procuror va dori să verifice în amănunt cum s-a respectat proiectul șoselei de centură. E drept, problemele legate de calitatea lucrării sunt și de altă natură, însă subiectul acestui material este legat de acumulatorii de la stâlpii de iluminat.

 

Au furat acumulatorii până au lăsat șoseaua de centură în beznă

Alarma s-a dat în noaptea de sâmbătă spre duminică, când șoseaua de centură a Sucevei, tronsonul dinspre Zidul Morții spre Pătrăuți, a rămas în mare parte în beznă.

Furturile au avut loc pe parcursul mai multor zile, însă cel mai mult s-a furat în noaptea de sâmbătă spre duminică.

Pe tot parcursul zilei de luni, lucrători de la Drumuri Naționale au inventariat paguba, rezultând că au fost furați acumulatorii auto de la 33 de stâlpi (6 bucăți de fiecare).

Numai din furtul acumulatorilor, prejudiciul calculat se cifrează la 240.000 de lei. Paguba este însă mai mare, pentru că hoții au lăsat dezastru în urmă și au distrus și alte componente ale stâlpilor de iluminat.

Polițiștii de la Secția Rurală Șcheia au fost cei care s-au sesizat de furt, după bezna de pe timp de noapte. Polițiștii s-au sesizat inițial că toată parcarea nu mai are iluminat public. 

Ancheta a ajuns la mai mulți suspecți de etnie romă din comuna Șcheia. Sunt date că la furturi au participat patru hoți, ancheta fiind în plină desfășurare în acest sens. Ancheta poliției este destul de avansată, în condițiile în care parte din acumulatori au fost găsiți, unii chiar la principalul suspect.

Parte din acumulatori au fost vânduți unei persoane fizice, iar o parte au ajuns la un centru de colectare a fierului vechi din zona Sucevei. Inițial, polițiștii au fost sesizați de cei de la Secția de Drumuri Naționale Suceava cu privire la furtul a 60 de acumulatori, însă inventarierea complexă făcută pe parcursul zilei de luni a dus la descoperirea întregului dezastru. Din informațiile noastre, cea mai mare parte a acumulatorilor nu a fost recuperată, polițiștii încercând să stabilească unde au ajuns aceștia.

Tronsonul de șosea de centură pe care au acționat hoții este deschis circulației publice din anul 2015, iar acesta este de departe cel mai mare furt de componente din infrastructura rutieră.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Acumulatorii furați de la șoseaua de centură ar fi trebuit să fie îngropați, conform proiectului tehnic al lucrării.
 Vizualizări articol: 3692 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.17/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 6 voturi
Acumulatorii furați de la șoseaua de centură ar fi trebuit să fie îngropați, conform proiectului tehnic al lucrării4.256

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei