joi, 23 iul 2020 - Anul XXV, nr. 171 (7476)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9474 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7141 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Zi de zi

Transportatorii de lemne își bat joc de șosele și sfidează autoritățile de control

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Patru camioane care transportau lemn în cantitate mare au fost oprite de polițiști și apoi verificate la cântar de inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR), marți seară, în urma sesizării activistului de mediu Daniel Bodnar. Din patru camioane cu lemn supraîncărcate, inspectorii ISCTR Suceava au putut cântări două, ceilalți doi șoferi refuzând să urce vehiculele pe cântar, asta în condițiile în care legea le lasă această posibilitate, cu repercusiuni nu pe cât de severe ar trebui.

Implicarea activiștilor de mediu și, mai recent, a ISCTR arată cât de serioasă este problema, mulți operatori care transportă lemn făcând o regulă din a încărca mașinile cu mult peste masa maximă admisă. Asta fără a mai vorbi de proveniența lemnului ori legalitatea avizelor, ceea ce reprezintă o altă problemă.

 

Ce sancțiuni au dat inspectorii ISCTR Suceava în cazul celor patru camioane

Revenind la ce s-a întâmplat marți seară, cele patru vehicule grele au fost conduse de polițiști, sub escortă, până la Dănila - Dărmănești, unde platforma pentru cântărire a fost așezată pentru control.

Cântărirea nu s-a dovedit însă o misiune ușoară. Doi dintre șoferi au refuzat ca vehiculele grele să fie cântărite, uzând de acest drept pe care îl au conform legislației. Șoferii au primit amenzi de 6.000 de lei fiecare, pentru refuzul cântăririi, totodată fiind luată măsura de imobilizare a autovehiculelor și de ridicare a plăcuțelor de înmatriculare. Recuperarea plăcuțelor se va face doar după reintrarea în legalitate a transporturilor.

La celelalte două camioane s-a putut face cântărirea.

Florin Petru Homiuc, coordonatorul județean al ISCTR Suceava, a declarat că la unul din camioane greutatea era cu aproape 30% peste masa totală maximă admisă, în jur de 15 tone în plus, fiind aplicată o amendă de 30.000 de lei.

La al doilea camion cântărit s-a constatat o depășire a greutății maxime cu până în 10%, plus depășirea gabaritului (bușteni prea lungi), fiind aplicată o amendă de 2.250 de lei.

Amenzile s-au dat în baza OG 43/1997, privind regimul drumurilor.

Transportatorii sancționați marți seară erau din Fălticeni, Câmpulung Moldovenesc, Bacău și Neamț.

De precizat și că activistul de mediu Daniel Bodnar ar fi fost amenințat explicit de unul dintre șoferi, care avea o șurubelniță în mână.

 

Apel către transportatori, să revină la legalitate

Florin Petru Homiuc, coordonatorul județean al ISCTR Suceava, speră că numărul mare de controale și de amenzi din ultima perioadă pentru transporturile de lemn supraîncărcate îi vor face pe agenții economici să revină la legalitate, adică la încărcarea normală a vehiculelor. El a atras atenția că, în caz contrar, aceștia vor avea de plătit în continuare amenzi, autorizații costisitoare la Compania de Drumuri, pentru a putea duce transportul ilegal la punctul de descărcare și vor avea întârzieri mari și nedorite la livrări.

Inspectori ISCTR au ca prioritate de câteva luni controalele la cântar, pentru limitarea numărului mare de mașini care circulă supraîncărcate, cu lemn, dar nu numai.

În luna iunie pentru transporturi de marfă supraîncărcate constatate prin intermediul platformelor de cântărire s-au aplicat 30 de amenzi, în valoare de peste 126.000 de lei, în timp ce în mai au fost date 47 de sancțiuni contravenționale de acest gen, în valoare de peste 224.000 de lei.   

Sigur că este un început bun, însă este nevoie ca aceste acțiuni să continue intens o bună perioadă, pentru ca agenții economici să resimtă serios rigorile legii și să intre în legalitate.

Aceste vehicule supraîncărcate distrug infrastructura rutieră, însă pot provoca și accidente cu consecințe foarte grave.

 

Accidentul cu trei răniți care se putea transforma într-un carnagiu

După cum am arătat în ediția de ieri a Monitorului de Suceava, astfel de transporturi supraîncărcate pot produce nenorociri.

Sâmbăta trecută, un camion cu lemne al unei firme din Marginea a fost implicat într-un accident produs pe DN 17,  între Frasin și Molid, care se putea transforma într-o tragedie. Accidentul s-a soldat doar cu răniți aproape printr-o minune, având în vedere că buștenii din remorca vehiculului greu, care s-a răsturnat, au căzut pe carosabil și au trecut printr-o mașină.

Lângă mașină erau o femeie de 49 de ani, din Iași, și fiul ei de 10 ani, care au fost răniți.  

Trunchiurile de lemn au intrat efectiv prin mașină, iar dacă vreo persoană ar fi fost în interior nu ar fi avut absolut nici o șansă de supraviețuire. Femeia în vârstă de 49 de ani și fiul acesteia, în vârstă de 10 ani, ambii din Iași, erau coborâți din autoturismul marca Mazda deoarece acesta prezenta o serie de probleme. Mașina era parcată în afara carosabilului, iar cei doi se aflau în jurul mașinii. Femeia a suferit răni grave, dar a scăpat cu viață.
Un al treilea rănit a fost un bărbat de 52 de ani, din Buzău, angajat al unei firme care lucra la întreținerea DN 17 și se afla pe marginea carosabilului.

 

Camion supraîncărcat și cu chingi de prindere insuficiente

După accident, inspectorii ISCTR Suceava au demarat imediat un control privind cum se desfășura transportul de lemn.

Aceștia au constatat că transportul de lemn era supradimensionat, masa totală autorizată fiind depășită cu peste 15 tone. De asemenea, s-a constatat că numărul de chingi de prindere a buștenilor era insuficient. Firma care efectua transportul, Carlemn SRL Marginea, a încasat două amenzi în valoare totală de 16.000 de lei.

Inspectorii ISCTR au constatat și că diagrama mașinii indica o viteză de aproximativ 82 de kilometri la oră, într-o zonă limitată la 70 de kilometri la oră.  

Viteza este mare dacă ținem cont de faptul că accidentul s-a produs într-o curbă deosebit de periculoasă, care trebuia abordată cu maximă prudență de tânărul șofer în vârstă de 24 de ani.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Transportatorii de lemne își bat joc de șosele și sfidează autoritățile de control.
 Vizualizări articol: 1969 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Transportatorii de lemne își bat joc de șosele și sfidează autoritățile de control5.057

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei