Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan și-a exprimat speranța ca lucrările la drumul expres Siret-Suceava-Pașcani să demareze cât mai rapid. Potrivit parlamentarului sucevean, din informațiile oficiale ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), până la finalul lunii aprilie 2020 au fost depuse patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent obiectivului de investiții – drumul expres Pașcani-Siret – pentru sectoarele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret. De asemenea, se anticipează ca durata contractului să fie de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea celor două studii de fezabilitate, 6 luni pentru proiectele tehnice de execuție și 4 luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție.
”Acest obiectiv de investiții nu a înregistrat nici un fel de progres în ultimii ani, iar faptul că actualul Guvern a reușit să intre deja în faza de elaborare a studiilor trebuie apreciat pe deplin. De asemenea, pentru acest obiectiv de investiții nu s-au comunicat în spațiul public mai multe informații cu privire la sursele de finanțare, termenele de execuție anticipate sau unele detalii tehnice de bază ale viitorului drum expres”, a arătat Ioan Balan.
Pentru a exista transparență în derularea acestui proiect, deputatul liberal s-a adresat ministrului Transporturilor, Lucian Bode, căruia i-a solicitat mai multe lămuriri.
Ioan Balan vrea să afle când anticipează ministrul de resort că vor fi atribuite contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a studiilor tehnice, pentru care depunerea ofertelor deja s-a încheiat.
De asemenea, Ioan Balan dorește să afle care este termenul asumat de CNAIR pentru atribuirea contractelor de lucrări, precum și care este termenul cel mai optimist anticipat pentru punerea în circulație a acestui obiectiv de investiții. O altă informație solicitată de parlamentarul sucevean este legată de termenul estimat de construire, dat fiind că proiectul nu are o complexitate deosebită și care va fi termenul de garanție impus constructorului.
”Doresc să precizați dacă s-a aprobat, de la nivelul Comisiei Europene, ca atât costurile pentru elaborarea studiilor necesare, cât și costurile efective de construire să fie finanțate din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, din resursele financiare disponibile în cadrul Fondului European de Coeziune. De asemenea, vă solicit să precizați următoarele aspecte tehnice, în măsura în care acestea sunt disponibile în prezent, cu privire la lățimea benzilor de circulație, lățimea benzii de urgență (dacă aceasta va intra în componența drumului expres), viteza maximă admisă și diferențele tehnice semnificative față de varianta tehnică a unei autostrăzi”, sunt alte aspecte pe care Ioan Balan le dorește a fi făcute public.